راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترس از هک شدن به سختگیرانه‌تر شدن مقررات پرداخت‌های موبایلی می‌انجامد

به گفته کِلی کینگ، مدیر اجرایی شرکت BB&T، سیستم‌های جدید پرداخت‌های موبایلی مانند اپل پی و رقبای آن در حوزه پرداخت باید مقرراتی مانند بانک‌های بزرگ داشته باشند تا بتوانند سیستم‌های مالی خود را امن کنند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در کنفرانسی در ساختمان نقل و انتقالات بانکی نیویورک، درباره موضوع حمله‌های هکر‌ها به کامپیو‌تر‌ها به عنوان یک تهدید جدی علیه سیستم‌های مالی، بحث شد. در این کنفرانس بیان شد که بخش‌های نظارتی باید در نظر بگیرند که آیا شرکت‌هایی که در حوزه پرداخت پیشرفت‌های سریعی دارند و به سرعت گسترش پیدا می‌کنند مانند موسسات مالی به کیفیت خدمات نیز اهمیت می‌دهند یا خیر. هم چنین بر این موضوع تاکید شد که بهتر از این موضوع قبل از وقوع اتفاقات جبران ناپذیر بررسی گردد.

کینگ می‌گوید: «این امر منجر به سرمایه و قوانین نقدینگی سختگیرانه‌تر می‌شود و این قوانین باید مشابه قوانین موسسات مالی و بانک‌ها باشد.» وی زمانی که رقابت سالم موجود در بازار بانک‌ها و موسسات غیربانکی بحث می‌کرد این موضوع را عنوان کرد که مقررات نظارتی حاکم بر صنعت این رقابت سالم را غیرممکن می‌کنند. وی در این رابطه اظهار داشت: «ما به سمت یک سیستم اجتماعی پیش می‌رویم و امیدوارم جلو رفتن در این مسیر، تصویر سالم و منظمی از سیستم بانکداری رو به رویمان ترسیم کند.» کینگ امیدوار است هر دو سیستم مقررات نظارتی مشابهی را داشته باشند.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.