راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه سرویس پرداخت با استفاده از شماره موبایل توسط HSBC

از این پس مشتریان HSBC می‌توانند به وسیله شماره تلفن موبایل خود، پرداخت‌های الکترونیکی انجام دهند. این امکان از زمانی که بانک HSBC در انگلستان سرویس Paym را ارائه کرده است؛ قابل اجرا شده است.

تا قبل از ارایه این سرویس، پرداخت‌های الکترونیکی HSBC محدود به اشخاص دارای حساب بانکی در HSBC بود. اما در حال حاضر، ۶ میلیون مشتری آنلاین این سرویس جدید، قادرند پرداخت‌ها را به صورت مستقیم در حساب خود دریافت کنند.

بانک HSBC به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که تا ۵۰ شماره تلفن موبایل را در حساب خود ثبت نام نمایند و تراکنش‌های آن شماره‌ها را در حساب خود به صورت مستقیم دریافت کنند. این بانک اعلام کرده است که این سرویس برای کسب و کارهای بزرگ نیز مفید است.

اعلامه HSBC می‌افزاید هیچ محدودیتی در ارزش تراکنش‌های این سرویس وجود ندارد و مشتریان می‌توانند هر مبلغی را از طریق سرویس Paym منتقل کنند. این سرویس می‌تواند سرویس‌های پرداخت شرکت به شرکت (B۲B) و شرکت به شخص (B۲C) را پشتیبانی کند و به علاوه این امکان به مشتریان داده شده که برای انجام تراکنش‌های آنی نیز برنامه ریزی کنند. این اعلامیه می‌افزاید تراکنش‌های آنی این پلتفرم از روش Faster Payments در انگلستان پیروی می‌کند.

جیمز کلیف، رئیس بانکداری شرکتی در HSBC اظ‌ها می‌دارد: «سرویس Paym روشی مناسب برای بسیاری از کسب و کارهاست، فروشگاه‌های زنجیریه ایی گرفته تا مغازه دار‌ها می‌توانند برای دریافت وجه خدمات و محصولات از مشتریان یا پرداخت وجه به شرکای تجاریشان از Paym استفاده کنند. به علاوه مشتریان می‌توانند تا ۵۰ شماره تلفن موبایل را در حساب بانکی خود ثبت کنند.»

از زمانی که در ماه آوریل سال جاری این سرویس در بریتانیا راه اندازی شد؛ ۶/۱ میلیون مشتری شماره‌های موبایل خود را ثبت کردند و وجه معاملات خود را از طریق سرویس Paym پرداخت می‌کنند. آمار ارایه شده توسط HSBC نشان می‌دهد که بیش از ۱۵ میلیون پوند بدین طریق ارسال شده است.

بانک‌های زیادی به این سرویس پیوسته‌اند که در حال حاضر، بیش از ۴۰ میلیون مشتری بانک‌های بریتانیا قادرند از سرویس Paym استفاده کنند که این رقم بیش از نه دهم از تعداد حساب‌های بانکی این کشور را شامل می‌شود.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.