راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت مخابرات استرالیایی اپتوس (Optus) کیف پول الکترونیکی غیر تماسی راه‌اندازی می‌کند

دارندگان کیف پول الکترونیکی Optus postpaid که دارای موبایل پیش‌پرداخت (سیم‌کارت دائمی) باشند می‌توانند تا سقف 500 دلار را نیز در زمان خرید با پرداخت غیر تماسی به کمک گوشی اندروید خود به انجام برسانند. این شرکت مخابراتی اعلام کرده است که در حال حاضر 20 نوع گوشی هوشمندتر قادر به استفاده از این سرویس، مستلزم تجهیز به NFC و واریز وجه نقد موردنیاز برنامه اپتوس است، اپتوس در نظر دارد مصرف‌کنندگان استرالیایی را به انجام پرداخت‌های غیر تماسی تشویق کند. ویزا کارت فقط در ماه سپتامبر بیش از 64 میلیون تراکنش payWave داشته است و این معادل با بیش از 55 درصد از تراکنش‌های مستقیم ویزا در استرالیا می‌باشد.

بن وایت مسئول بازاریابی موبایل در اپتوس می‌گوید: « در حال حاضر تنها یک‌میلیون مشتری دارای حساب پیش‌پرداخت اپتوس هستند و دستگاه‌های سازگار با این برنامه را دارند و تنها آن‌ها می‌توانند سیم‌کارت مخصوص را تهیه‌کرده و پرداخت‌ها و خریدهای خود را از طریق اپتوس انجام دهند. ما اولین شرکت مخابرات استرالیایی هستیم که یک اپلیکیشن پرداخت با موبایل راه‌اندازی می کنیم و ازآنجایی‌که این اپلکیشن با بسیاری از گوشی‌ها و دستگاه‌های حاوی سیستم‌عامل اندروید سازگار هستند، می‌توانند به حساب‌های بانکی استرالیایی متصل گردند و این فرصت بزرگی است تا این فنّاوری را به همه مردم ارائه نمائیم.»

پشتوانه بانکداری آن هریتیج بانک (Heritage Bank) است که در عرصه کارت‌های پیش‌پرداخت به طور خاص فعالیت دارد.

جان مینز، مدیرعامل هریتیج بانک می‌گوید: «هریتیج بانک، یک موسسه مالی نسبتاً کوچکی است اما در حال حاضر، توانایی ارائه راه‌حل‌هایی خلاقانه و مؤثر به شرکای خود در حوزه پرداخت الکترونیکی را دارد و به‌طور خاص درزمینهٔ تراکنش‌های پیش‌پرداخت فعالیت می‌کند.»

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.