راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تگ‌های رایگان Paytag برای تشویش مشتریان به استفاده از پرداخت موبایلی

وست پک بانک (WestPac) نیوزلند به مشتریان خود برچسب های NFC ارائه می کند که می توانند آن ها را بر روی گوشی های خود بچسبانند و برای پرداخت های غیر تماسی تا 80 دلار از آن استفاده کنند.

این طرح با همکاری جمالتو (Gemalto) طراحی شده است و برچسب ها فقط در دسترس آن دسته از مشتریان وست پک قرار می گیرد که در حال حاضر حداقل صاحب یکی از کارت های مسترکارت هستند.

paytag-use-way2pay-index-93-08-08

مشتریان برچسب را به پشت گوشی تلفن همراه خود می چسبانند و به این ترتیب می توانند در هر پایانه فروش مجهز به NFC فقط با یک اشاره پرداخت هایی غیر تماسی انجام دهند.

در مراحل اولیه اجرا، طرح PayTags بدون هزینه است و وست پک بانک این طرح را به عنوان یک روش تبلیغی برای ترقیب مشتریان به استفاده از فناوری نوین قلمداد می کند. اما پس از اتمام فاز تبلیغی طرح، وست پک بانک در نظر دارد برای ارائه هر تک NFC 99/4 دلار نیوزلند هزینه دریافت کند.

paytag-use-way2pay-index-a-93-08-08aaa

شین هاول، مسئول ارائه محصولات در وست پک، می گوید: «طی سال گذشته وست پک بانک فناوری برچسب های NFC را به کمک مشتریان داوطلب آزمایش کرده است و باز خورد بسیار خوبی را دریافت کرده است.»

هاول می‌گوید: «ما هم چنین در نظر داریم کیف پول الکترونیکی HCE را نیز که از تمامی کارتها پشتیبانی میکند را نیز مورد آزمایش قرار دهیم. این تکنولوژی جزئیات کارت های پرداخت، بدهی و غیره را در خود نگه می دارد و به مرور کارت های بلیط های وسایل نقلیه عمومی، کارت های وفاداری مشتریان و نام کاربری حسابهای مالی مجازی نیز به این موارد اضافه می شوند و همگی از طریق گوشی های تلفن حاوی سیستم عامل اندروید قابل دسترسی خواهند بود. این امکانات از سال آینده در دسترس مشتریان ما خواهد بود.»

راه پرداخت: جیرینگ نیز در سال 91 تگی را به صورت موقت به تعداد محدود ارائه کرد که کاربر از آن می‌توانست برای پرداخت الکترونیک هزینه بلیت اتوبوس، مترو و پارکومتر استفاده کند و در واقع یک نوع بلیت الکترونیک بود؛ اطلاعات بیشتر را می‌توانید از اینجا ببینید.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.