راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به زودی دستبندها جای کارت‌های بانکی را می‌گیرند

کایزا بانک یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اسپانیا، با در اختیار گرفتن فناوری دستبند هوشمند مبتنی بر NFC، به مشتریان خود امکان پرداخت غیرتماسی ارائه کرده و به فضای تکنولوژی پرداخت با ابزارهای پوشیدنی پیوسته است.

جمالتو، به عنوان یکی از ارائه کنندگان مطرح محصولات امنیتی تامین کننده ابزار miniTag مورد استفاده کایزا بانک برای برقراری ارتباط غیرتماسی بوده، این قطعه مرتبط کننده کارت پرداخت کاربر با دستبند هوشمند کایزا بانک می‌باشد.

همان طور که امروزه تکنولوژی پوشیدنی برای پرداخت‌های موبایلی پرکاربرد‌تر شده‌اند، این دستبند نیز گسترشی طبیعی برای کارت‌های غیرتماسی مشتریان است. کایزا بانک بیش از 4 میلیون کارت غیرتماسی برای مشتریان خود در سراسر اسپانیا صادر و این دستبند در ماه جاری در دسترس عموم قرار می‌گیرد که در حال حاضر در حجم اندک و به صاحبان حساب در این بانک و تمامی شعب کواکسیا بانک ارائه می‌شود.

مینی تگ‌های غیرتماسی جمالتو که «اپتلیو» (Opteloi) نام دارد؛ این دستگاه را قادر می‌سازد تا ۲۰ یورو را پرداخت کند و عملکردهای یوروپی، مسترکارت، ویزا را مطابق استاندارد EMV نیز با هم ادغام می‌کند. در این صورت کاربران می‌توانند با استفاده از رمز عبور معمولی خود تراکنش‌های پرداخت فرا‌تر از حد غیرتماسی نیز داشته باشند. در حال حاضر، این دستبند در بیش از ۳۰۰ هزار پایانه غیرتماسی در سراسر اسپانیا استفاده می‌شود.

با پیشرفت صنعت تکنولوژی پوشیدنی، جمالتو اعتقاد دارد مهندسی روش‌های مختلف پرداخت برای جلب رضایت کامل مشتری ضروری است. فیلیپ کمبریل، مسئول بخش اروپا، مدیترانه و کشورهای مشترک‌المنافع در جمالتو می‌گوید: «بازار دستگاه‌های پوشیدنی پررونق است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۷ در حدود ۷۰ میلیون واحد فروش داشته باشد. در راستای این روند اصلی جهانی، بانک کایزا نیز محصول جدید را راه‌اندازی کرده تا روح پیشگام بودن خود در این حوزه دوباره تقویت کند. ثابت شده است که تکنولوژی‌های جدید مانند: کارت‌های غیرتماسی، سرویس‌های موبایلی و در حال حاضر نیز دستگاه‌های پوشیدنی همیشه برای ارائه بهترین روش پرداخت به مشتری و جلب رضایت کامل مشتریان ارائه شده‌اند.»

حال باید ببینیم تقاضای این محصول تا چه اندازه است و این دستبند پرداخت پوشیدنی به چه میزان جذابیت دارد. با این حال، اعلام راه‌اندازی این تکنولوژی نقطه عطفی به سوی ایجاد جهانی بدون کیف پول است.

مطمئنا جذابیت پرداخت‌های موبایلی مبتنی بر NFC بیش از پیش در حال رشد است و تحقیقات اخیر که توسط Ovum Research انجام گرفته است نشان می‌دهد؛ ۳۳ درصد از ۱۵هزار شرکت کننده در نظرسنجی، معتقدند عملکرد پرداخت‌های موبایلی بسیار ضروری است. در این میان، ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان نیز اعلام کرده‌اند که امنیت موبایل‌ها بیشترین نگرانی را برایشان دارد و کایزا بانک باید از استانداردهای امنیتی این صنعت اطمینان حاصل کند و در مورد این دستبند نیز آن را در حد مطلوبی ارائه کند.

بر اساس گزارش بنکینگ تکنولوژی، میزان تراکنش آنلاین سالانه با استفاده از موبایل و پرداخت‌های غیرتماسی در چهار سال آینده تا دو برابر و تا حدود ۷/۴ هزار میلیارد دلار خواهد رسید. ابتکاراتی مانند این دستبند و سرویس اپل پی در توسعه سیستم پرداخت‌های موبایلی نقشی کلیدی و توانمندساز خواهند داشت.

منبع: شاپرک / bankingtech.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.