راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال اولین اولویت بانک‌های کوچک

براساس گزارشی از سوی BAI، بانک‌ها به سوی افزایش خدمات دیجیتال خود قدم بر می‌دارند و پلت فرم‌های آنلاین و موبایل در اولویت‌های تمرکز سرمایه گذاری‌های بانک‌های کوچک هستند.

در حدود ۴۰۰ متخصص در کنفرانس ماه آینده BAI در شیکاگو شرکت می‌کنند که ۹۵ درصد از این افراد اظهار می‌دارند؛ بانک آن‌ها به مشتریان امکان کنترل حساب‌ها از طریق موبایل را می‌دهد. بیش از سه چهارم دیگر نیز امکان انتقال وجوه با موبایل را دارند و همچنین ۷۰ درصد نیز امکان پرداخت قبض را با موبایل بانک خواهند داشت.

بانک‌ها در حال حاضر به دنبال پیشرفت و ایفای نقش در موبایل بانک است و آینده را در موبایل می‌بیند. در طول سه سال آینده ۳۴ درصد از بانک افراد مورد نظر قصد پیاده‌سازی و اجرای پرداخت‌های P۲P، بیست و پنج درصد قصد برقراری انتقال وجوه بین بانکی دارند و ۲۵ درصد نیز قصد دارند توانایی افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن‌های موبایل را ایجاد کنند.

مراقبت در برابر تقلب و حفظ امنیت هم‌چنان بزرگ‌ترین چالشی است که ۴۴ درصد از افراد آن را بزرگ‌ترین مانع پیشرفت در حوزه پرداخت‌های موبایلی می‌دانند.

همچنین بانک‌ها در تلاش‌اند تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خوبی وارد دنیای دیجیتال شوند. بیش از ۸۰ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی نیز در پلت فرم‌های گوناگون نیز حضور داشتند. آن‌ها با استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهند؛ از طرح‌های مردم پشتیبانی می‌کنند و سرویس‌های خود را نیز تبلیغ می‌کنند.

محبوب‌ترین شبکه تشکیل شده تاکنون فیسبوک است که به عنوان ابزار اجتماعی اولیه ۶۷ درصد از افراد پاسخ دهنده قرار گرفته است و توئیتر ۲۴ درصد و لینکدین نیز فقط توسط ۴ درصد از شرکت کنندگان در اولویت انتخاب است.

دبی بیانوچی مدیرعامل شرکت BAI می‌گوید: «هرچه مشتریان بهتر با کانال‌های دیجیتال ارتباط برقرار کنند و خریدهای خود و کلیه تراکنش‌های مالی خود را بیشتر با این کانال‌ها انجام دهند؛ شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های مالی نیز باید از استراتژی مشتری‌مداری قوی‌تری استفاده کنند تا نیازهای مشتریان را بهتر درک کنند.»

منبع: شاپرک / finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.