راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارتس ۲۰۱۴: رویداد ارتباطات امن در قلب اروپا

سال ۱۹۸۵ که هنوز جلوه تکنولوژی به وضوح در سیستم‌های پرداخت و ارتباطات جمعی نمایان نشده بود، کشور فرانسه رویداد بزرگی به نام کارتس: ارتباطات امن (CARTES SECURE CONNEXIONS) را بنیان‌گذاری کرد. رویدادی که با تداوم حضور غول‌های بانک‌داری جهان، حال تبدیل به یکی از معتبرترین رویدادهای حوزه پرداخت الکترونیک در جهان شده و شاخه‌های آمریکایی و آسیایی خود را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۱۳، ۲۰۰۷۷ نفر در این رویداد حضور داشتند که ۷۱٪ از آن‌ها غیربومی و  از  ۱۳۹ کشور جهان بودند.

کارتس را می‌توان تنها رویداد تخصصی صنعت پرداخت الکترونیک نامید که در آن راهکارهای جامع در زمینه‌ی پرداخت، تشخیص و تایید هویت و تکنولوژی‌های همراه ارائه می‌شود. ۴ الی ۶ نوامبر امسال نیز بیش از ۲۰ هزار شرکت‌کننده از بخش‌های مختلف تجاری، فروش خرد، دولتی، شرکت‌های ارتباطاتی و… گرد هم جمع می‌شوند تا تغییرات بزرگ جامعه دیجیتال را بالاخص در حوزه پرداخت الکترونیک، در این رویداد بررسی کنند.

cartes-way2pay

کاربران در حرکت: محور اصلی کارتس ۲۰۱۴

با توجه به اقتضای زمان، همه ساله کارتس موضوعی را بعنوان محور اصلی رویداد خود انتخاب می‌کند. کاربرانی که همواره در حال حرکت هستند، واقعیت زندگی امروز ماست و از این رو بعنوان محور اصلی رویداد ۲۰۱۴ کارتس در نظر گرفته شده است. زندگی امروز ما در تکاپو و جنب‌وجوشی بی سابقه است و خدمات همراه به تدریج به یکی از ملزومات چنین سبک زندگی تبدیل شده‌اند. رسالت کارتس امسال معرفی خدمات، تجهیزات و سیستم‌های ایده‌آلی است که با سبک زندگی امروز ما همخوانی داشته باشند و زندگی ما را راحت‌تر کنند.

موضوعات اصلی مورد بحث در کارتس ۲۰۱۴:

  • امنیت در خدمات همراه
  • خدمات امن تحت Cloud
  • سیستم‌های سنجش بیومتریک
  • حریم شخصی در جوامع دیجیتال
  • خرده فروشی هوشمند
  • و مواردی از این قبیل.

cartes-way2pay.

کارتس: رویدادی جامع و تاثیرگذار

استفاده از لفظ رویداد برای کارتس بیهوده نیست و همه چیز در آن فراتر از مدل نمایشگاهی است که اغلب به دیدنش عادت کرده‌ایم. در حقیقت بخش‌ نمایشگاهی کارتس که بیش از ۴۵۰ شرکت از جمله MasterCard، AmericanExpress، VISA، PayPal و بسیاری دیگر در آن حضور دارند، فقط قسمت کوچکی از این رویداد است و بخش‌های موازی بسیاری همراه با آن طراحی شده‌اند.

.

مراسم افتتاحیه

افتتاحیه کارتس مراسم باشکوهی است که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ و نیم بعد از ظهر در آمفی‌تئاتر Jean Thèves برگزار می‌شود و پس از چند سخنران کلیدی یک پنل ویژه با تمرکز روی نوآوری در پرداخت و خرده‌فروشی، حریم شخصی در جامعه دیجیتال و ارتباطات و هوشمندی: اینترنت اشیا دارد. لیست سخرانان آن را می‌تواند از این لینک مطالعه کنید.

Conference-CARTES-SECURE-CONNEXIONS_way2pay.

کنفرانس کارتس

کنفرانس‌ها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های کارتس هستند که با حضور رهبران صنعت پرداخت جهان برگزار می‌شوند و جدیدترین تحولات این صنعت در آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. بستر پرداخت جهان با پررنگ‌تر شدن نقش شرکت‌های غیربانکی در حال تغییراتی بزرگ است و اخیرا با معرفی سیستم پرداخت Apple، گام بلندی در جهت گسترش هرچه بیشتر پرداخت موبایل برداشته شده است. مقیاس پرداخت‌های همراه به شکل باورنکردنی در حال گسترش است و با ورود Apple به این عرصه، انتظار می‌رود که رشد بیشتر و سریع‌تری از قبل در آن مشاهده شود. با وجود اینکه نوآوری‌های جدید در این صنعت موقعیت‌های بسیاری را ایجاد کرده است ولی منجر به تهدیدات بزرگی نیز شده است. تهدیداتی که امنیت تراکنش‌ها را به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان، سازمان‌ها و دولت‌ها تبدیل می‌کند. کنفرانس ۲۰۱۴ کارتس، با هدف ارائه بینشی صحیح از آینده سیستم‌های پرداخت، امنیت فضای دیجیتال، تشخیص‌وتایید هویت و همینطور تکنولوژی‌های همراه برگزار خواهد شد و برنامه دقیق آن از این آدرس قابل دسترس است. جالب است بدانید که هزینه شرکت در این کنفرانس بسته به کیفیت و کمیت حضور، بین ۶۰۲ یورو تا ۲۰۳۰ یورو متغیر است.

.

جایزه SESAMES

SESAMES جایزه‌ای است در رویداد کارتس به نوآوری‌‌های صنعت پرداخت در جهان اهدا می‌شود. در رویداد سال ۲۰۱۴ که حضور در آن برای شرکت‌ها رایگان است، ۸۸ شرکت برای کسب این جایزه در بخش‌های مختلف از جمله نوآوری‌های سخت‌افزاری، نو‌آوری‌های نرم‌افزاری، برنامه‌های احراز هویت، امنیت فناوری‌ اطلاعات، حمل و نقل، بانکداری، پرداخت، تراکنش‌های الکترونیک، ارتباطات موبایل، وفاداری و خرده‌فروشی رقابت می‌کنند.

SESAMES-2013_way2pay.

نمایشگاه دیجیتال (Digital Showcase)

 امسال برای اولین بار، رویداد کارتس با همراهی FABERNOVEL اقدام به برگزاری یک نمایشگاه دیجیتال زنده از محصولاتی که برای آینده عرضه شده‌اند کرده است. نمایشگاهی که می‌توان در شرایطی واقعی، زندگی در دنیای آینده را در آن تجربه کرد. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از جمله Google Glass و  Oculus Rift، سیستم‌های توزیع مدرن از طریق Droneها، تکنولوژی‌های مانند Leap Motion در آینده رابط کاربری، چاپ سه بعدی و بسیاری سیستم‌های دیگر اشاره کرد.

.

چالش استارتاپ‌ها

چالش استارتاپ‌ها یکی دیگر از بخش‌های جذاب نمایشگاه است که به تازگی به آن اضافه شده است. کارتس قصد دارد در راستای هدف خود -یعنی امنیت دیجیتال- بستری را فراهم کند که از کارآفرین‌هایی که در این حوزه هستند، حمایت شود. به لطف این اقدام کارتس، استارتاپ‌های امروز که بازیگران بزرگ آینده هستند، می‌توانند جذب سرمایه کنند و مخاطبان خود را بیابند.

استارتاپی که بتواند پیروز این چالش شود، از طرف رویداد کارتس، ۱۰ هزار یورو جایزه نقدی و یک غرفه رایگان در نمایشگاه بعدی دریافت می‌کند و همچنین شرایط مصاحبه وی با رسانه‌های مختلف فراهم می‌شود.

شرکت‌های ایرانی نیز از سال ۲۰۱۱ در تلاش برای حضور در این رویداد با نوآوری‌های خود هستند. تلاشی که می‌تواند در نمایش دانسته‌های ما به جهانیان در حوزه بانک‌داری الکترونیک و ارتباطات امن بسیار موثر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.