راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیل گیتس در برابر اپل‌ پی سر تعظیم فرود آورد

بیل گیتس مدیر عامل سابق و بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در اقدامی نادر خدمات ارائه شده از سوی شرکت دیگری را تحسین کرد. در سال‌های اخیر شرکت‌های فراوانی مانند گوگل تلاش کرده‌اند کاربران را به پرداخت هزینه خرید کالا و خدمات از طریق تلفن همراه ترغیب کنند، اما هیچ یک از آن‌ها موفقیت چندانی کسب نکرده‌اند تا آنکه اپل در هفته‌های اخیر اپل پی را به این منظور معرفی کرد.

این خدمات به کاربران امکان می‌دهد با لمس نمایشگر گوشی در زمانی که آن را در برابر کالای مورد نظر گرفته‌اند هزینه خرید را پرداخت کنند. حال بیل گیتس زبان به تحسین این خدمات گشوده و گفته است: «اپل پی نمونه خوبی است که نشان می‌دهد چگونه یک تلفن همراه می‌تواند به شیوه ای زیبا و بسیار و بسیار ارزان امکان انجام یک نقل و انتقال مالی را به کاربر خود بدهد.»

وی که با مخاطبان شبکه تلویزیونی بلومبرگ صحبت می‌کرد افزود: «این واقعیت که از طریق هر برنامه‌ای بتوان خرید کرد، امر بسیار هیجان‌انگیزی است. اینکه من برای خرید دیگر به کارت فیزیکی نیاز ندارم و انتقال پول به سادگی انجام می‌شود و شما از این امر مطمئن هستید مشارکتی واقعی در بهبود امور است.»

البته خدمات اپل پی مخالفانی هم دارد. پی پال اخیراً امنیت این سرویس را زیر سؤال برده، اما گذشت زمان مشخص خواهد کرد که آیا چنین خدماتی با توجه به استانداردها و کیفیت‌شان مورد استقبال قرار می‌گیرند یا قرار نیست شاهد همه‌گیر شدن‌شان باشیم.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.