راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه چیز درباره سرویس USSD به پرداخت ملت / به پرداخت یک کد و بانک ملت یک کد دیگر

این روزها با گسترش تبلیغات و فرهنگ‌سازی‌هایی که برای افزایش استفاده مردم از خدمات بانکداری الکترونیک و پرداخت الکترونیک شده است هر روز از طرفی شاهد استفاده بیشتر مردم از این سرویس‌ها و از طرف دیگر شاهد افزایش روی آوردن بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت الکترونیک و سازمان‌های بزرگ برای به کارگیری از این سرویس‌ها هستیم. یکی از محبوب‎ترین سرویس‌های موجود روی بستر موبایل، استفاده از کدهای یواِس‌اِس‌دی (USSD) است. کدهایی که استفاده از آن‌ها در عین سادگی و دسترس‌پذیری، برای کاربر نهایی در حال حاضر بدون هزینه است. آخرین مهمان ناخوانده این کدها، کد USSD شرکت به پرداخت ملت است با کد #741*. البته ناگفته نماند بانک ملت خودش نیز یک کد USSD اختصاصی (#712*) دارد. شاید این کار به پرداخت در نگاه اول کمی عجیب به نظر بیاید اما با توجه به اینکه شرکت‌های پرداخت الکترونیک سعی دارند خود را از بانک‌ها جدا کنند و هویتی مستقل داشته باشند کار منطقی است.

741-Behpardakht-USSD-way2pay-93-07-08.

سرویس USSD به پرداخت ملت چیست؟

سرویس USSD به پرداخت ملت که با کد #741* قابل استافده است خدمتی از شرکت به پرداخت ملت – وابسته به بانک ملت – که با شعار «رمز کارگشا» سرویس‌های پرداختی مختلفی را بر بستر یو‌اس‌اس‌دی رایگان به کاربران ارائه می‌دهد.

741-Behpardakht-USSD-index-Users-way2pay-93-07-08

.

خدمات #741*

  • خرید شارژ آنی
  • دریافت مانده موجودی تمام کارت‌های بانکی عضو شتاب
  • خرید شارژ کارت اعتباری
  • پرداخت قبوض

741-Behpardakht-USSD-index-Users-way2pay-93-07-08b

 

علاوه بر این خدمات اصلی، کاربران می‌توانند از خدمات دیگری بهره‌مند شوند؛ همچون کمک به موسسه‌های خیریه، اطلاع از گردش پایانه، اطلاع از گردش پایانه موبایل و تراکنش‌های کارت‌های خود مطلع شوند که البته برخی از این سرویس‌ها هنوز در دسترس نیست و به زودی راه اندازی می‌شوند.

741-Behpardakht-USSD-1-way2pay-93-07-08

.

چگونه با سرویس #741* شارژ دریافت کنیم؟

با شماره‌گیری #741*، انتخاب گزینه (1) و واردکردن شماره کارت بانکی و رمز دوم آن، میزان دلخواه شارژ خود را انتخاب کنید.

.

چگونه با سرویس #741* مانده حساب بگیریم؟

با شماره‌گیری #741*، انتخاب گزینه (2) و واردکردن شماره کارت بانکی و رمز دوم آن، از مانده حساب خود مطلع شوید. البته دقت کنید که دریافت مانده حساب از این طریق 120 تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

.

چگونه با سرویس #741* خرید کنیم؟

با شماره‌گیری #741*، انتخاب گزینه (3) و واردکردن شماره پایانه خرید، می‌توانید اقدام به خرید نمایید. در این شیوه شما به جای کارت کشیدن در دستگاه کارتخوان، شماره پایانه مورد نظر را وارد می‌کنید، نام فروشگاه به شما نشان داده می‌شود؛ در صورت تایید مبلغ خرید و سپس اطلاعات کارتتان را وارد می‌کنید.

.

چگونه با سرویس #741* قبوض را پرداخت کنیم؟

با شماره‌گیری #741*، انتخاب گزینه (4) و واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، و سپس وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود می‌توانید قبوض خود را پرداخت کنید.

741-Behpardakht-USSD-index-Users-way2pay-93-07-08a

.

نکته: برای استفاده از سرویس‌های یو‌اس‌اس‌دی بهتر است از اعداد انگلیسی برای ارسال گزینه مورد نظر استفاده کنید تا با خطا مواجه نشوید. اگر اطلاعات بیشتر درباره کد یواِس‌اِس‌دی به پرداخت ملت می‌خواهید می‌توانید نگاهی بندازید به سایت www.i741.ir که مختص این کد است.

.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کدهای USSD می‌توانید مطلب «USSD چیست؟ به همراه لیست تمام کدهای ussd و توضیحاتی درباره آنها» را در سایت راه پرداخت مشاهده کنید تا علاوه بر اطلاعات بیشتر لیست تمام کدهای USSD دیگر بانک‌ها و شرکت‌ها را مشاهده کنید.

6 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    انتقال وجه هنوز ممکن نیست ؟

  2. حمیده سفیدیان می‌گوید

    سلام چجوری کارت جدید وارد کنم

  3. ناشناس می‌گوید

    باسلام چگونه شارژ خرید کنم غیر مستقیم

  4. لاله فرخی می‌گوید

    چگونه شارژ غیر مستقیم بگیرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.