راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نام بانك سينا از فهرست تحريم‌ها خارج مي‌شود

دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا در حاشیه بازدید از شعب استان کرمانشاه، با اشاره به حکم صادره مورخ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۲ دادگاه عالی اتحادیه اروپا به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی این اتحادیه گفت: «بر این اساس می‌بایست تمامی تحریم‌ها علیه بانک سینا لغو و نام بانک سینا از فهرست تحریم‌ها حذف می‌شد.»

به گفته مدیرعامل بانک سینا، در پی اجرایی نشدن این رای از سوی اتحادیه اروپا، وکلای بانک به ناچار در دادگاه طرح دعوی نموده که خوشبختانه رای به نفع این بانک در روز چهارشنبه ۴ ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ماه امسال) صادر گردید. متاسفانه علی‌رغم قطعی شدن رای دادگاه که متضمن حذف نام بانک سینا از فهرست تحریم‌ها و همچنین محکوم شدن اتحادیه اروپا به پرداخت چهار پنجم هزینه‌ها است، هنوز این حکم از سوی این اتحادیه اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: «عمل اتحادیه اروپا در اجرا نکردن رای قطعی دادگاه غیر قانونی بوده و باعث تداوم خسارت و ضرر و زیان به سهامداران و سپرده‌گذاران این بانک شده است. در خواست ما از اتحادیه این است که ضمن احترام و عمل به رای دادگاه به عنوان یک رکن مهم قضایی، نسبت به خروج نام این بانک از فهرست تحریم‌ها اقدام نمایند.»

منبع: بانک سینا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.