بانک‌ها

آسیای جنوبی: بازار خرید آنلاین توسعه می‌یابد

تحقیق و نظرسنجی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد در آسیای جنوبی، مخصوصا در کشورهای چین، هند، اندونزی، تایوان و تایلند، تعداد افرادی که خرید اینترنتی می‌کنند افزایش یافته است.

بنا به گفته گروه نظارت بر تجارت الکترونیک ویزا، ۸۷ درصد مخاطبان این نظرسنجی از کشورهای اشاره شده محصولات و خدماتی را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند.

طبق نتایج این نظر سنجی، خرید اینترنتی بیشترین پیشرفت‌ها را در کشورهای چین، تایوان و هند شاهد بوده که به ترتیب، ۹۸ درصد از پاسخگویان چینی این نظرسنجی، ۹۷ درصد از پاسخگویان تایوانی و ۸۹ درصد از پاسخگویان هندی در طی ۱۲ ماه اخیر خرید آنلاین داشته‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که محبوب‌ترین اقلام برای خرید اینترنتی بلیط‌های هوایی، رزرو اتاق و خدمات آژانس‌های مسافرتی، خرید و فروش در بورس، خرید ابزار الکتریکی و لوازم خانگی، خدمات بانکی و مالی، و در آخر سخت افزار کامپیو‌تر است.

دلایل اصلی‌ای که این مشتریان تصمیم گرفته‌اند تا اینترنتی خرید کنند این چنین است: ۸۳ درصد به خاطر راحتی و آزادی برای خرید در هر ساعت از شبانه روز، ۸۱ درصدبه خاطر قابلیت یافتن آسان محصولات و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، ۸۱ درصد به خاطر مقایسه قیمت‌ها و پس انداز پول بیشتر، ۷۴ درصد به خاطر اجتناب از رفتن به فروشگاه. علاوه بر این‌ها ۷۶ درصد از پاسخگویان اظهار کرده‌اند که از آسانی فرآیند پرداخت آنلاین راضی هستند و ۷۲ درصد  هم اشاره کرده‌اند که از سرعت نقل و انتقال پول در خرید اینترنتی راضی هستند.

درباره نویسنده

رسول قربانی

سردبیر سایت راه پرداخت؛
رسول قربانی دانش آموخته زبان و ادبیات انگلیسی است. اوفعالیت رسانه‌ای خود را به طور متمرکز در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در سال 89 آغاز کرد و تاکنون در این حوزه متمرکز فعالیت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید