راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هزینه خرید خود را با اشاره انگشت پرداخت کنید / پرداخت با اثر انگشت با iPhone 6

دو محصول جدید شرکت اپل که تحول جدیدی در بازار پرداخت از طریق تلفن همراه ایجاد خواهند کرد، رونمایی شد.

شرکت اپل برای خرید مشتریان با آیفون به جای کارت اعتباری، از بانک کارمزد می‌گیرد.

آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس که روز گذشته رونمایی شدند شامل خدمات جدید شرکت اپل با نام «اپل پی‌» هستند که کاربر به جای کارت کشیدن از طریق یک اشاره انگشت روی گوشی می‌تواند مبلغ خرید را پرداخت کند. بانک‌های جی. پی مورگان، بانک آمریکا و سیتی گروپ با یکپارچه شدن سیستم کارتیشان در این سیستم جدید، توافق کرده‌اند.

اپل و بانک‌ها بطور جداگانه در مورد کارمزد ارائه این خدمات مذاکره می‌کنند. برای هر تراکنش کارمزد در نظرگرفته می‌شود. البته مشخص نیست سقف خرید از این طریق چقدر است که می‌تواند با توجه به نوع خرید متفاوت باشد. بازار پرداخت تلفن همراه تا سال ۲۰۱۷ چهار برابر شده و به ۹۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

تنظیم این برنامه بر اساس ساختار فعلی هزینه‌های کارت‌های اعتباری و بدهی خواهد بود. در حال حاضر صاحبان مشاغل، کارمزد دو درصد قیمت خرید را پرداخت می‌کنند که به بانک ارائه دهنده کارت کمک می‌کند هزینه‌های تقلب و کلاهبرداری را به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تامین کند.

ویزا و مسترکارت سال گذشته ۶۳.۴ میلیارد تراکنش خرید آمریکا به ارزش ۳.۳۲ تریلیون دلار را انجام دادند مخارج کارت در ̗امریکن اکسپرس، بزرگ‌ترین شبکه ارائه کارت اعتباری آمریکا بر اساس میزان خرید، سال گذشته به ۶۳۷ میلیارد دلار رسید.

منبع: مركز فابا 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.