خبر

هنگام انتخاب یک بانک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ / ۱۰ نکته طلایی

نوشته شده توسط اتاق خبر راه پرداخت

گاهی برای انتخاب یک پیراهن یک هفته وقت می‌گذاریم و تمام فروشگاه‌های شهرمان را زیر و رو می‌کنیم تا پیراهن دلخواه‌مان را پیدا می‌کنیم اما برای انتخاب بانک‌مان خیلی وقت نمی‌گذاریم.

بانک به عنوان نهادی که به آن اعتماد می‌کنیم و سرمایه مادی حاصل زندگی‌مان را در آن به امانت می‌گذاریم اهمیت ویژه‌ای دارد اما بعضا ملاک برخی افراد برای انتخاب بانکشان چندان هم علمی و دقیق نیستد. در این گزارش به ۱۰ ملاک انتخاب بانک شخصیتان که باید به آن دقت کنیم اشاره می‌کنیم.

.

۱. تخصصی یا عمومی

برخی بانک‌ها در زمینه‌های خاص صنعتی، بازرگانی و… فعالیت می‌کنند و برخی مخاطب عام دارند شما اگر در حرفه خاصی مشغول فعالیت هستید که بانک تخصصی دارد و یا عضو اتحادیه خاصی هستید بهتر است در بانک تخصصی خودتان افتتاح حساب کنید تا استفاده از تسهیلات آن برای شما راحت‌تر شود.

.

۲. گستردگی خدمات

سطح خدمت رسانی و کیفیت خدمات بانک‌ها با یکدیگر متفاوت است اگر شما یک بررسی سرانگشتی بکنید خواهید فهمید که کیفیت خدمات کدام بانک با نیازهای شما مطابقت دارد.

.

۳. بانکداری الکترونیک

این روز‌ها زمان اهمیت زیادی دارد به همین دلیل بانکی که بتواند بیشترین میزان ذخیره زمان را برای شما به همراه داشته باشدخیلی مهم است همه بانک‌ها تبلیغ بانکداری الکترونیک و گستردگی خدمات آن را در دستور کار تبلیغات خودشان قرار داده‌اند اما کیفیت خدمات همه آن‌ها یکی است؟ پس سعی کنید انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشید.

.

۴. گستردگی شعب

برخی بانک‌ها خدمات مطلوبی دارند اما تعداد شعب‌شان محدود و میزان خدمت رسانی‌شان در محدوده جغرافیای خاصی است اگر شما در‌‌ همان محدوده تمام کار‌های‌تان انجام می‌شود به سراغ‌شان برود در غیر این صورت بانک‌هایی با قدرت خدمات رسانی گسترده‌تر را انتخاب کنید.

.

۵. مجوز دار‌ها

درحال حاضر تقریبا تمامی بانک‌های موجود در کشور دارای مجوز رسمی بانک مرکزی‌اند اما مجوز برخی کمی مساله دارد و متاسفانه تعداد زیادی هم موسسه مالی و اعتباری فاقد مجوز مشغول فعالیت‌اند که پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیزی به مردم ارائه می‌کنند اما از نظارت بانک مرکزی برخوردار نیستند پس سرمایه گذاری و اعتماد به آن‌ها ریسک بالایی دارد قبل از افتتاح حساب سری به سایت بانک مرکزی بزنید و از مجوز دار بودن انتخابتان اطمینان حاصل کنید.

 .

۶. پشتیبانی مناسب

یک بانک خوب همیشه همراه و همپای مشتری است پس حضور مرکز تلفن گویا، سایت، اطلاع رسانی و روابط عمومی قوی از نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید.

.

۷. انعطاف پذیری و تسهیلات

یک بانک خوب منعطف بوده و همیشه مشتری را در راس امور قرار می‌دهد، احترام به مشتری، ارائه تسهیلات مناسب و همراهی در کلیه مراحل تراکنش‌های مالی از ویژگی‌هایی است که یک بانک خوب باید از آن برخوردار باشد

.

۸. کادر متخصص

یک بانک خوب با توجه به گستردگی آموزش عالی در کشور از کادر متخصصص با تحصیلات و تخصص لازم و آشنا به اصول مشتری مداری و ارتباط با مشتری استفاده می‌کند و مردم از برخورد کارکنان بانک ‌‌نهایت آرامش و امنیت را دریافت می‌کنند.

.

۹. توجه به مشتریان خاص

بانک خوب قدر مشتریان خوش حساب، دائمی و حمایت گر خود را به خوبی می‌داند و در فرصت‌های مناسب از آن‌ها تقدیر به عمل آورده و به آن‌ها خدمات ویژه ارائه می‌کند.

.

۱۰. سابقه

یک بانک خوب از سابقه و قدمت مناسب برخوردار بود و در ذهن عموم مردم از آن به نیکی یاد می‌شود. خوش نامی اصلی است که در هر تجارت و حرفه‌ای مهم است و در انتخاب ما تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: بانکی دات آی آر

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

در اتاق خبر راه پرداخت ما همه خبر‌های قابل انتشار مربوط به صنعت بانکداری و پردخت الکترونیک ایران را در راه پرداخت منتشر می‌کنیم. ما در راه پرداخت تلاش می‌کنیم بیش و پیش از خبررسانی، تحلیل ارائه کنیم. اما مخاطبان ما می‌توانند از طریق اتاق خبر در جریان مهم‌ترین رویدادها و روندها هم قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید