راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا بانک‌های ایرانی آماده حملات سایبری هستند؟

در ماه‌های اخیر، بانک‌های آمریکایی با حملات سایبری متعددی مواجه شده‌اند که فعالیت روزانه آن‌ها را مختل کرده است. بنا به گزارشات منتشر شده، پنج بانک آمریکایی هدف اصلی حملات سایبری بوده‌اند که تنها نام دو بانک فاش شده است: بانک جی پی مورگان و وال استریت.

بانک‌های بزرگ آمریکایی به طور روزانه شانزده حمله سایبری را ثبت کرده و به دلیل اهمیت موضوع پای FBI و سرویس‌های امنیتی آمریکا به این قضیه باز شده تا بتوانند با تعریف دامنه‌های جدید یا ارتقاء امنیت سایت‌های بانکی مانع از حملات سایبری شوند.

گزارشات و تحقیقات از نقش احتمالی چین به دلیل تیره شدن روابط ایالات متحده امریکا با این کشور‌ها در حملات سایبری خبر می‌دهند. کار‌شناسان اینترنتی امریکا معتقدند: هکرهای چینی جزو معدود هکرهایی هستند که با وجود سدهای امنیتی باز هم می‌توانند با سرعت بالایی به شرکت‌ها یا بانک‌ها حمله‌ور شده و از سدهای امنیتی آن‌ها عبور کنند. در روزهای اخیر، خبر انتشار حمله‌ای از هکرهای چینی به موسسات بهداشتی و درمانی امریکا که باعث لو رفتن اطلاعات و سوابق بیمه‌ای و پزشکی بیماران و همچنین کارت‌های اعتباری آن‌ها شد، دردسرهای زیادی را متوجه بیمارستان‌های امریکایی کرد.

منبع: روزنامه هفت صبح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.