راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیست و پنجمین همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی برگزار می‌شود

رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری از برگزاری بیست و پنجمین همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی در روزهای دهم و یازدهم شهریور ماه جاری با حضور هیئتی از بانک توسعه اسلامی خبر داد.

مهدی رضوی امروز در نشستی خبری که در محل موسسه آموزش عالی بانکداری برگزار شد، افزود: «موسسه عالی آموزش بانکداری وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی را با عنوان «نقد و بررسی سه دهه بانکداری بدون ربا در ایران و جهان» برگزار می‌نماید.»

به گفته وی، محورهای اصلی این همایش ˈآسیب‌شناسی تجربه سه دهه اجرای قانون عملیات بانکی بدون رباˈ، ˈراهکارهای بهبود عملیات بانکداری بدون رباˈ و ˈبرنامه ریزی بانکداری اسلامی برای آیندهˈ است.

رضوی با بیان اینکه، قانون بانکداری اسلامی از سال ۱۳۶۳ در بانک‌های کشور اجرایی شده و ایران از کشور‌های مبدع این نوع بانکداری است، اظهار داشت: «با این وجود بسیاری از کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی در این زمینه از ایران جلو‌تر هستند.»

رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری تصریح کرد: «بر همین اساس در این همایش تلاش شده تا از مخصصان حوزه و دانشگاه بهره‌گیری شود تا راه‌حل‌هایی برای توسعه این بانکداری اتخاذ شود.»

یادآور می‌شود: همایش بانکداری اسلامی با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، هیئتی از بانک توسعه اسلامی (IDB)، اساتید حوزه و دانشگاه و تنی چند از صاحب نظران و اندیشمندان برگزار می‌شود. در این همایش، مقامات ارشد اقتصادی و بانکی کشور قانون عملیات بانکی بدون ربا را از دیدگاه علمی و نظری مورد نقد و تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

بیست و پنجمین همایش سالانه بانکداری اسلامی، دهم و یازدهم شهریور ماه ۹۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.ibi.ac.ir مراجعه نمایند. همچنین در جریان برگزاری همایش، نمایشگاه تجهیزات بانکداری الکترونیک با حضور بانک‌های تجاری دایر خواهد بود.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.