راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزش بازار تجارت الکترونیک عربستان به 13 میلیارد دلار می‌رسد

بر اساس تازه‌ترین برآورد‌ها ارزش بازار تجارت الکترونیک عربستان تا سال ۲۰۱۵ از مرز ۱۳.۳ میلیارد دلار خواهد گذشت که معادل ۸.۵ درصد از کل بازار تجارت این کشور خواهد بود.

به نقل از آی تی پی، شرکت پیک هیر که در دوبی فعالیت می‌کند بر این باور است که بازار تجارت الکترونیک عربستان با سرعت مناسبی در حال رشد است. در مقام مقایسه باید گفت که در کشور آلمان به عنوان یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در حوزه تجارت الکترونیک تنها ۱۱.۷ درصد از مبادلات تجاری به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

این رقم در مورد استرالیا برابر با ۸.۹ درصد، آمریکا ۷.۱ درصد و فرانسه ۶.۷ درصد است. در میان سایت‌های مختلف تجارت الکترونیک در عربستان سایت Souq.com یا سوق ۱۳ درصد از بازار و سایت‌های Sukar و Namshi به ترتیب ۸ و ۷ درصد از بازار را در اختیار خود دارند.

بر اساس همین بررسی ۷۵ درصد از مشتریان آنلاین کماکان ترجیح می‌دهند تا در زمان دریافت کالا پول آن را بپردازند. همچنین در میان کالاهای مختلف محصولات الکترونیک پرطرفدار‌ترین کالا‌ها محسوب می‌شوند. بدیهی است که زبان عربی در عربستان متداول‌ترین زبان برای استفاده از سایت‌های تجارت الکترونیک است. ۵۵ درصد از مشتریان این سایت‌ها اهل استان ریاض و ۴۰ درصد اهل مکه هستند.

باید توجه داشت که ۶۰ درصد از شهروندان کشور عربستان سعودی کمتر از ۲۴ سال سن دارند و بنابراین دوران ماقبل اینترنت را به خاطر نمی‌آورند و به همین علت تمایل زیادی به استفاده از فناوری‌های دنیای مجازی دارند.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.