راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آینده بانکداری را نسل جوان می‌سازد / جوان‌‌ها از بانکداری همراه و اینترنتی بیشتر استفاده می‌کنند

جمعیت 317 میلیونی ایالات متحده، مشتریان کافی برای بانک‌ها، به جهت ایجاد تجارت آینده‌نگر فراهم می‌کند. اگر چه خدمات رایج و معمول، مثل دفترچه حساب رایگان و خدمات محلی برخی از خصوصیات پیش پا افتاده بانکی هستند، اما انتظارات جدیدی نیز به همراه نوجوانانی که اقتصاد خود را برای اولین بار مدیریت می‌کنند، ایجاد می‌شود.

GoBankingRates یک منبع نرخ بهره و اقتصاد فردی آنلاین است که تحقیقی برای کشف مهمترین ویژگی‌های بانکی در نظر مشتریان بنگاه‌های اقتصادی انجام داده است. بیش از 1،500 پاسخ‌دهنده در سراسر آمریکا در این پژوهش شرکت کردند.

یافته‌های این پژوهش بانکی نشان می‌دهد که حدود 23 درصد پاسخ‌دهنده‌های 18 تا 24 ساله «بانکداری موبایلی و اینترنتی» را مهم‌ترین سرویس تجربه بانکی خود می‌دانند. در حقیقت این گزارش نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در این گروه سنی یعنی جوان‌ترین گروه، به تکنولوژی موبایل و آنلاین بیش از دیگر گروه‌های سنی علاقه نشان می‌دهند.

آینده بانکداری را نسل جوان می‌سازد

گروه سنی 18 تا 34

این گروه هزار نفری در حال گذر از تعاملی بزرگ است. طبق آمار Javelin Strategy & Research گروه سنی 18 تا 34 سال، 73 میلیون نفر از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. همچنین با در نظر آوردن بخش اعظم بزرگسال کشور، این گروه نوجوان، به زودی بخش اعظم بانک‌‌داری را تشکیل می‌دهند که به تداوم حیات بازار اقتصادی کمک می‌کند. بنابراین همانگونه که این نسل به سن بانکی می‌رسد نیازهای بیشتری به وجود می‌آید؛ و همچنین راه‌کارهایی تکنولوژیکی برای کمک به جوان‌تر‌ها به منظور ارتقا دانش اقتصادی آنها ایجاد خواهد شد.

به گفته Javelin یک تحلیل‌گر اقتصادی تا سال 2025 این گروه سنی مسئول 25 درصد کل درآمد ملی خواهد بود.

.

برای استفاده درست از این دوران طلایی چه باید کرد؟

این گروه سنی در عصر حاضر علاقه‌مندی زیادی به نوآوری‌های تکنولوژیک نشان می‌دهند؛ اما اپلیکیشن‌های موبایل به طور شفاف و نیز وب‌سایت‌های بانک‌ها برای وفادار ماندن این گروه سنی در حال گذر، مناسب نیستند. افراد زیادی در استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند، مهارت دارند اما هنگام اخذ تصمیمات اقتصادی، آنان روی عوامل دیگری حساب می‌کنند. در حقیقت شرکت‌کنندگان گروه سنی 18 تا 24 سال در این پژوهش «خدمات ویژه مشتری» را به عنوان مهمترین ویژگی پیشنهادی بانک‌ها تشخیص دادند؛ دومین انتخاب محبوب در این گروه سنی، پیروی از بانکداری موبایل و آنلاین است.

در نهایت رهیافتی متعادل و کارآمد به جهت ارتباط، جذب و حفظ گروه سنی جوانان نیاز است. بانکداران باید روی اولویت‌های گروه سنی 18 تا 24 ساله به منظور ایجاد رابطه‌ای طولانی مدت و با اعتماد زیاد تمرکز کنند.

.

ترکیب بهترین‌های هر دو دوره

در پژوهش این گروه سنی بر استفاده ابزاری از وب و اپلیکیشن‌ها مانور می‌دهد. این نشان می‌دهد که در این مواقع است که بانکداران می‌توانند برای کمک به مشتری از سایت یا اپلیکیشن کمک بگیرند.

بانکداری 24*7 می‌تواند، پلی میان خدمات برتر مشتری و خواسته‌های بانکداری دیجیتال این نسل را تا حدودی برقرار کند. ویژگی چت آنلاین، امکان سوال و جواب مربوط به محصول را برای نوجوانان در زمان مقتضی فراهم می‌آورد. به جای آنکه سرویس فرد به فرد به آنان تحمیل شود، نوجوانان گزینه استفاده از خدمات تلفن همراه و آنلاین را به انتخاب خود خواهند داشت.

در حقیقت همین اعتماد شبکه‌ای، مشتریان نسل جوان را قادر می‌سازد که به طور مستقل نیازهای بانکی خود را تعریف کنند و تنها به هنگام شک و تردید به متخصصان رجوع کنند. باید اعتماد ایجاد کرد و در عین حال این را به خاطر داشت که در حالی که تکنولوژی بانکداری و خدمات مشتریان پرچم‌دار اولویت‌های هزاران نفر است آنها می‌توانند از سوء قصد پرداخت‌های بانکی که در سال‌های اخیر زیاد دیده می‌شود آگاه شوند.

بیزاری فزاینده از هزینه‌های پرداخت‌های بانکی می‌تواند توسط مزایای استفاده از تکنولوژی موبایل و آنلاین تعدیل شود؛ و نیازی نیست که بنگاه‌های اقتصادی نرخ خدمات بانکی خود را افزایش دهند. این نکته مخصوصا هنگام پرداخت وام‌های دانشجویی سنگین‌تر و مواجهه با بازار کار با دستمزد پایین‌تر پررنگ‌تر است.

 مترجم: سمیه نبیان

منبع: هفته‌نامه عصر ارتباط، 18 مرداد، شماره 663

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.