راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شنیدن کی بود مانند دیدن / ببینید و پرداخت کنید / see2pay چیست؟

see2pay یک نوآوری جدید است که به صورت یک عینک توسط گوگل طراحی شده و به منظور پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای اینکار از بستر شبکه Dwolla استفاده می‌کند.

همانطور که تکنولوژی پیچیده‌تر می‌شود، بایستی روند پرداخت ساده باقی بماند، این قضیه را رایان اندرسون، مدیر محصول گروه «تی ام جی» مطرح می کند.

لابراتوار نوآوری گروه «تی ام جی» همواره این فلسفه را در حوزه پرداخت در ذهن خود دارند، در نتیجه این ذهنیت را برای طراحی تمامی نرم افزارهای کاربردی پرداخت مانند عینک پرداخت گوگل مدنظر قرار می‌دهند. این عینک شیشه‌ای همانند یک عینک کامپیوتری قابل استفاده بوده و تمامی شرکت‌های حوزه پرداخت با تمامی اندازه‌ها را به خود جلب نموده است.

اندرسون مطرح می‌کند که: “امروزه پرداخت به صورت پول نقد و کارت پلاستیکی ناراحت کننده نیست، اما نسل بعدی ابزارهای پرداخت به صورت باور نکردنی ساده و قابل پوشیدنی (ماتند عینک پرداخت و ساعت هوشمند) هستند”.

همچنین وی مطرح می کند که آزمایشگاه ما حدود 11 ماه پیش راه اندازی شده است و این آزمایشگاه برای کار روی محصولاتی فراتر از محصولات عادی کار می کند و همچنین انتظار مشتریان از محصولات آنها در حوزه پرداخت بسیار بالاست.

فرآیند پرداخت با استفاده از see2pay

see2pay یک نوآوری جدید است که به صورت یک عینک توسط گوگل طراحی شده و به منظور پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای اینکار از بستر شبکه Dwolla استفاده می‌کند. در این نوآوری از تکنولوژی موقعیت یاب محلی به منظور اطلاع رسانی به مشتری از وجود پایانه فروش مجهز به شبکه Dwolla استفاده نموده و خریدار می تواند با استفاده از دستورات هندست عینک گوگل برای پرداخت استفاده نماید. پایانه فروش از پرداخت انجام شده مطلع می شود و مصرف کننده ایمیل رسید پرداخت را دریافت می کند.

ببینید و پرداخت کنید

اندروسن مطرح می کند که این ابزار جدید پرداخت به مدت سه ماه تست شده است و همچنین علت انتخاب شبکه Dwolla پیچیده بودن و موفق بودن آن است. همچنین بایستی توجه داشت که این گروه نوآوری (TMG) مبلغ حدود یک میلیون دلار در این شبکه در سال 2010 سرمایه گذاری کرده است.

سایر قابلیت های این محصول

چندین شرکت، از جمله مسترکارت، اگاه، ساخت و آزمایش این محصول را تجربه نموده‌اند. و همچنین «رد باتل» و شرکت های دیگر در طراحی آن به منظور پرداخت با بیت کوین مشارکت داشته‌اند.

همچنین گوگل نیز در حال آزمایش استفاده از کیف پول الکترونیکی با استفاده از دستورات صوتی در این نوآوری جدید است. همچنین دیگر شرکت ها نیز در حال تلاش برای ایجاد امکان پرداخت با استفاده از ساعت‌های هوشمند و دستبندها هستند.

قیمت عینک پرداخت گوگل حدود 1500 دلار است و همچنین قیمت ساعت هوشمند پرداخت حدود 200 دلار است. همچنین این شرکت کد نرم افزاری این محصول خود را روی یک سایت به اشتراک گذاری نرم افزاری‌های «اپن سورس»، تحت عنوان «گیت هاب» گذاشته است تا روال «اپن سورس» را تشویق نموده و همچنین این شرکت در پی درآمد زایی از این محصول نیست.

همچنین در حال حاضر این شرکت دو نوآوری در زمینه تحلیل اتوماتیک موسسات اعتباری و همچنین ترکیب بانکداری همراه با کسب و کار پرداخت را در محیط لابراتوار خود بررسی می کند.

Bailey Reutzel

{محسن معظمی گودرزی، کارشناسی ارشد امور اقتصادی}

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.