راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درگاه‌های الکترونیکی نیاز به تعامل حضوری را تامین نمی‌کنند / بررسی رفتار مصرف‌کنندگان در حوزه پرداخت

در تحقیقی جدید که درباره رفتار مصرف‌کنندگان که در حوزه پرداخت صورت گرفته آمده است؛ پرداخت‌های موبایل در شکل‌های مختلف در استرالیا در حال افزایش هستند اما استفاده کنندگان هنوز هم تمایل دارند در فضایی فیزیکی و در تعامل با دیگران به خرید بپردازند.

درگاه‌های الکترونیکی نیاز به تعامل حضوری را تامین نمی‌کند

شرکت معماری وارن و ماهانی که در حوزه طراحی نوآورانه فضاهای فروشگاهی تخصص دارد اعلام کرده است: هر روز تعداد بیشتری از فروشگاه‌ها در پی ارائه بهترین شرایط در زمینه خرید فروشگاهی با ابزارهای پرداخت موبایل و تسهیل خرید آنلاین هستند.

در حوزه خرید با ابزارهای موبایل در داخل فروشگاه، تلاش فروشگاه‌ها در مسیر تغییر و بهینه‌سازی فضای فروشگاه برای آسان‌تر شدن خرید با این ابزارهای گوناگون در حال انجام است. فروشگاه‌ها همچنین با تغییر و بهینه‌سازی فضای فروش آنلاین خود در پی ارائه بهترین شرایط به مشتری‌ها هستند.

با آنکه بسیاری از تحلیلگران تصور می‌کردند انقلاب در شیوه‌های پرداخت به خرید در فضای فیزیکی فروشگاه‌ها پایان می‌دهد اما اکنون مشخص شده است که انقلاب واقعی در نحوه پرداخت مشتری‌ها رخ داده و نه در محل پرداخت آن‌ها.

بنا به گزارش وارن و ماهانی، خرید اینترنتی نمی‌تواند پاسخگو و تامین کننده تمایل انسان به تعامل با محیط فیزیکی و انسان‌های دیگر باشد. اندور بارکلی رییس این شرکت می‌گوید: «ما شاهد این وضعیت در رستوران‌ها و کافه‌های هستیم. در حال حاضر امکانِ دادن سفارش طیفی گسترده از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها وجود دارد و سفارش دهنده می‌تواند آن‌ها در درب منزل دریافت کند اما مردم مایلند بیرون خانه و در رستوران غذا بخورند و با دیگر افراد در تعامل باشند.»

گارتنر یکی دیگر از تحلیلگران فناوری پیش‌بینی کرده که در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۲ پرداخت‌های موبایل ۱۴ درصد رشد خواهند کرد. این رقم صرفا به پرداخت‌های صورت گرفته با ابزارهای موبایل مربوط است و شامل وب سایت‌هایی که با یک مرورگر تلفن همراه به آن‌ها دسترسی ایجاد می‌شود نیست.

از سوی دیگر کریستوف اوزورو، یکی دیگر از تحلیلگران می‌گوید: ارتباط میدان نزدیک (NFC) یک حوزه مهم رشد پرداخت است و پرداخت‌های بدون تماس فرصت‌های بیشتری برای شرکت‌های کوچک و متوسط پدید می‌آورد؛ زیرا نیازهای مشتری و شرکت‌ها به میزانی قابل قبول تامین می‌شود.

منبع: شاپرک / mobilepaymentsinsider.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.