راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شتاب با هفت می‌آید

نسخه جدید شتاب تحت عنوان «شتاب ۷» با ایجاد امکان انجام تراکنش‌های جدید در راستای افزایش تنوع خدمات شتاب متناسب با فضای گسترده کسب‌و‌کار، ارتقای امنیت و همسویی با محیط‌های بین‌المللی در شرکت خدمات انفورماتیک تولید شد.

مهندس علی سیفی، مدیر سیستم‌های کارت شرکت ضمن اعلام این خبر افزود: «نسخه جدید شتاب به نام» شتاب ۷ «طراحی و به مرحله اجرا رسیده است که برپایه‌ نیاز‌های جدید شبکه بانکی، سطح ضریب امنیتی بالا‌تر، افزودن کسب و کار‌های جدید و به‌کارگیری استانداردهای نوین تدوین و معرفی شده است.»

وی افزود: «با اجرایی شدن «شتاب ۷»، خدماتی مانند تراکنش‌های شارژ و دشارژ کیف پول الکترونیکی، خلاصه صورت‌حساب ۱۰ تراکنش آخر، انتقال از کارت به حساب، پرداخت اقساط، لغو خرید و…… از طریق شبکه شتاب ارایه خواهد شد. به این ترتیب سبد ارایه محصولات و خدمات شتاب ارتقای قابل توجهی خواهد یافت و در نتیجه دست کسب‌ وکارهای بیرونی مرتبط با شبکه شتاب برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان باز‌تر خواهد شد.»

مهندس سیفی در پاسخ به وضعیت بهبود امنیت در نسخه جدید شتاب گفت: «در «شتاب ۷»، استانداردهای امنیتی نسبت به ویرایش قبلی شتاب تغییر یافته و با ایجاد لایه‌های امنیتی مناسب هم در سطح فرآیندهای کاری و هم در سطح پیام‌های تبادلی مابین شتاب و اعضای آن، ارتقای مورد انتظار به وجود خواهد آمد. ‌وی افزود: با ارتقای امنیت شبکه شتاب، بانک‌ها نیز می‌بایست هم‌سو با تغییرات مرکز شتاب عمل نمایند. از آنجایی که برای بانک‌ها هم مشخص می‌شود که چگونه و در چه سطح امنیتی باید اطلاعات را ارسال کنند، همین مساله به ارتقای امنیت سیستم‌های بانک‌ها نیز منجر خواهد شد.»

مدیر سیستم‌های کارت در مورد آخرین وضعیت آماده سازی این نسخه جدید و نحوه ادامه کار اظهار داشتند: «مراحل تولید به اتمام رسیده و در حال آزمون‌های کیفی هستیم. بعد از اتمام آزمون‌های کیفی، نسخه «شتاب ۷» عملیاتی خواهدشد. پس از اجرایی شدن نسخه جدید شتاب، هریک از بانک‌ها با توجه به میزان آمادگی و ارتقای سوئیچ کارت خود می‌توانند در فرآیند آزمون قرار گرفته و از لحاظ رعایت استانداردهای اعلامی و الزامات فنی، مورد ارزیابی قرار گیرند.»

گفتنی است؛ ارتقای تعداد خدمات در شبکه شتاب از چندی قبل و طی هماهنگی با اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در دستور کاری قرار گرفته تا تنوع ارایه خدمات در این حوزه بیشتر و هم راستا با بسترهای فعلی در دنیا باشد.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.