راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گذر از کارت‌های پلاستیکی به تلفن همراه

خلاقیت در صنعت پرداخت به اشکال و روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. ترک عادت همواره سخت است، با این حال روش‌های خلاقانه در پرداخت الکترونیکی امکان حفظ عادات را برای مشتریان فراهم می‌کند. در تحقق این مهم Coin یکی از پیش‌رو‌ترین‌ها است.

طبق آخرین آمار هر مشتری به طور میانگین با خود چهار کارت حمل می‌کند و این تنها مشمول کارت‌های اعتباری است؛ با افزودن کارت بدهی، کارت‌های عضویت و شناسایی آمار حمل کارت به مراتب بیشتر می‌شود و این یعنی هر فرد مجبور به حمل کلکسیونی از کارت است که گهگاه دردسرساز می‌شود.

گذر از کارت‌های پلاستیکی به تلفن همراه

به گفته تولیدکنندگان Coin چنانچه محصولی ساخته شود که مشتریان آن را دوست داشته باند، همه برنده می‌شوند. اما آیا این گفته در مورد صادرکنندگان Coin در صورت پذیرش آن توسط مشتریان صحت خواهد داشت؟ بانک‌های صادرکننده هزینه و زمان زیادی را برای ایجاد خلاقیت و ابتکار به منظور برجسته کردن محصولات خود صرف می‌کنند. متقاعد کردن مشتری برای خرج کردن هزینه‌بر است.

ظاهر Coin سیاه و ساده است و تنها لوگوی خود را نشان می‌دهد، با این وجود بانک صادرکننده در صدد ایجاد اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند است که از این کارت پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود که این تکنولوژی تابستان امسال عرضه شود؛ چگونگی برخورد مشتریان با آن، مجوز صادرکننده‌های برند جهت کار با اپلیکیشن‌ها، عکس‌العمل تجار و چگونگی حفظ امنیت آن جالب خواهد بود.

کوین کریستنسن / ترجمه سمیه نبیان

منبع: هفته‌نامه عصر ارتباط، شماره 659 / atmmarketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.