راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمریکا، روسیه و تایوان بیشترین حمله به بانکداری موبایلی را داشته‌اند

موسسه چیتا موبایل نتایج گزارش امنیتی ماه ژوئن خود را منتشر کرد که نشان‌دهنده نمونه‌های بیشتری از حملات بد افزاری در ماه مذکور است و قربانیان آن در آمریکا، روسیه و تایوان هستند.

هفته گذشته، چیتا موبایل نتایج گزارش امنیتی ماه ژوئن خود را منتشر کرد که نشان‌دهنده افزایش کلی حملات بدافزاری موبایل و پرداخت به کاربران اندروید طی ماه گذشته است. طبق گفته چیتا، بیش از ۱۰۰ کشور در ماه ژوئن قربانی این حملات شدند به طوری که کاربران در ویتنام، روسیه و تایوان بیشترین صدمه را دیدند. کاربران موبایل در روسیه، اوکراین و ایالات متحده نیز احتمالا هدف حملات باج‌گیری مانند سیمپل لاکر (Simplelocker) هستند.

حمله به بانکداری موبایلی

چیتا در گزارش خود که فهرستی از برنامه‌های عاری از ضد بدافزار در گوگل پلی ارائه می‌کند؛ چند نوع مختلف از بدافزارهای مرتبط را نام برده که کاربران موبایل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از همه مهم‌تر بدافزار پرداخت موبایل است که قابلیت این را دارد تا اطلاعات شخصی بانکی را بدزدد. از سویی قالب این حوادث در اروپای شرقی و آسیا قرار دارند اما به گفته چیتا تعداد موارد گزارش شده در آمریکا به طرز چشم‌گیری افزایش یافته و از ۱۷۱۴ مورد در می‌ به ۱۸۵۴ نمونه در ژوئن رسید. به طور معمول این بدافزار از طریق دفترچه تلفن کاربر منتشر می‌شود؛ بنابراین ممکن است به سرعت پس از حمله چند دستگاه مبتلا شوند.

سیمپل لاکر نوعی از برنامه‌های Cryptolocker است که دستگاه تلفن کاربر را قفل می‌کند و برای بازکردن دستگاه باج می‌خواهد. علاوه بر آن تنها فرمی از بدافزار است که می‌تواند به طور موفقیت‌آمیزی فایل‌های دستگاه کاربر را رمزگذاری کند. سیمپل لاکر، برنامه واقعی است که این مورد با Cryptolocker متفاوت است. در حال حاضر ۴۰ نوع نسخه شناخته شده از آن وجود دارد که اغلب آن‌ها به عنوان مدیا پلیر در وب سایـت‌های محبوب موبایـل وجود دارند و بر اساس تخمیـن‌ها ۱۵هزار کاربر ماهانه قربانی این ویـروس می‌شوند.

نمونه‌های دیگر این بدافزار به خصوص برای کاربران اندروید زیاد شده‌اند و بیش از ۱۷ هزار ویروس، مشخصات تروجان را دارند که در این اواخر شناسایی شده‌اند و کاربران در روسیه و کره نیز بیشترین قربانیان آن هستند. نسخه‌های این تروجان‌ها از جمله پیام‌های تایید ارسال پیامک Express Delivery از کاربران می‌خواهند برای اطلاعات بیشتر کلیک کنند و همچنین تروجان Korean BankKiller نیز وانمود می‌کند یک بازی یا ابزار محبوب است که برنامه حساب بانکی کاربر را می‌دزدد.

منبع: بنکر / thevarguy

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.