راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کسب و کارهای اینترنتی باید گواهی امنیت بگیرند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت با آزمایشگاه امنیت ایریانا برای تست و تایید امنیت کسب و کارهای اینترنتی تفاهم‌نامه امضا کرد.

براساس این تفاهم‌نامه گواهی امنیت آزمایشگاه ایریانا به عنوان گواهی معتبر و قابل قبول مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پس از انجام تست‌های لازم به کسب و کارهای متقاضی ارایه می‌شود.

بر اساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، یکی از مواردی که همواره در حوزه تجارت الکترونیکی مورد توجه بوده است بحث امنیت اطلاعات است. از دید مالکان کسب و کارهای اینترنتی، نفوذ ناپذیری سایت، جلوگیری از دزدی و خرابکاری و حفاظت از اطلاعات خصوصی مشتریان اهمیت دارد. از سویی از نظر مشتریان کسب و کارهای اینترنتی اطمینان از امن بودن سایت و سرقت نشدن اطلاعات خصوصی و بانکی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در حوزه تجارت الکترونیکی کسب و کار‌ها برای اطمینان بخشی به مشتریان از واسط‌های تخصصی استفاده می‌کنند تا این واسطه‌ها امنیت اطلاعات سایت را برای کسب و کار‌ها و مشتریان تایید کنند. با رشد فضای تجارت الکترونیکی در ایران و لزوم توجه به امنیت کسب وکارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت با آزمایشگاه امنیت ایریانا تفاهم نامه‌ای را منعقد کرد.

در حال حاضر نیازمندی‌های کار امنیت به آزمایشگاه اعلام شده و آزمایشگاه در حال تست‌های اولیه در این حوزه است تا پس از تایید نتایج تست، گواهی امنیتی این شرکت به کسب وکارهای اینترنتی متقاضی معرفی شود.

.

ابلاغ قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت

براساس خبر دیگری از این مرکز، قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده با امضای رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده با امضای رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

حسن روحانی رییس جمهور در نامه‌ای به وزارت صنعت و وزارت ارتباطات نوشت: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی» که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیستم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۴ تیرماه به تایید شورای نگهبان رسیده جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

براساس این قانون به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اجازه داده می‌شود نسبت به وصول بهای خدماتی که به متقاضیان ارایه می‌دهد، اقدام کرده و وجوه حاصل را به خزانه‌داری کل‌کشور واریز کند.

انواع خدمات مرکز یادشده و تعرفه هر یک از آن‌ها بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌رسد.

.

توسعه تجارت الکترونیکی با همراهی دانش‌آموزان

خبر دیگر از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اینکه در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیکی و کاربردهای مختلف آن به شکل پایه‌ای در سطح جامعه، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در حال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری است.

براین اساس مقرر است با استفاده از ظرفیت‌های مختلف این سازمان، برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی آموزش‌های پایه‌ای و کاربردی تجارت الکترونیکی در قالب محتوا برای کتب درسی، مجلات رشد، شبکه ملی رشد، جشنواره فیلم رشد و نرم‌افزار‌ها و بسته‌های آموزشی در طی سال جاری و سال‌های آتی تهیه و در اختیار مدارس سراسر کشور قرار گیرد.

منبع: فناوران اطلاعات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.