راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا بانکداری الکترونیکی کارآمد یک ضرورت است؟

مردم هر روز در حال دادوستد و مبادله کالا‌ها و خدمات هستند. به دلیل این فعل و انفعالات، بانک‌ها همبستگی نزدیکی با زندگی روزمره مردم دارند. همچین امروزه همه سازمان­‌ها و بنگاه­‌ها همواره در حال نزدیک‌تر شدن به مشتریان هستند. در نتیجه بانک‌ها باید رویکرد کاربر محور را پیش بگیرند و در جایی که مردم هستند، قرار بگیرند. لذا مدیریت روش­‌ها و کانال­‌های ارتباطی مردم و بانک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وظیفه بانکداران در دنیای رقابتی امروز نزدیک‌تر شدن به مشتریان و تنوع بخشی به راه­‌های ارتباطی با آن‌ها است. زیرا اهمیت مشتری و مشتری مداری امروز بر کسی پوشیده نیست. اما این راه‌ها باید مناسب و کارآمد باشد. همانند چرخه حیات محصول، کانال‌­های ارتباطی بانک‌ها با مردم نیز بعد از مدتی می‌تواند با کانال­‌های دیگری جایگزین شود، به همین دلیل ضرورت نو­آوری همیشه وجود دارد.

بانک‌ها همه افراد را نمی‌توانند با روش­‌های واحدی پاسخگو باشند، لذا یکی از راه­‌های تنوع دادن و کاربر محور کردن ارتباط با مردم استفاده از بانکداری الکترونیکی است.

.

بانکداری الکترونیکی می‌تواند با سبک سازی فعالیت‌­های عملیاتی بانک‌ها، آن‌ها را در تغییرات و رسیدن به اهدافشان یاری رساند، همچنین تعداد زیادی از افراد بعد از ساعات اداری نیاز به خدمات بانک‌ها دارند. لذا بانکداری الکترونیکی می‌تواند با ارائه خدمات، هم مشتری و هم سود بانک‌ها را حفظ کند.

.

بانکداری الکترونیکی باعث آسان و سریع شدن تبادلات مالی مشتریان می‌شود که از این راه باعث افزایش خدمات­دهی مالی بانک‌ها و برند سازی و معروفیت بیشتر بانک‌ها می‌شود. اما در این راه توجه به چند مسئله حائز اهمیت است.

بانکداران برای گسترش بانکداری الکترونیکی باید با امکانات مشتریان و هم­چنین زیرساخت‌های کشور آشنایی لازم را داشته باشند و با توجه به آن‌ها، ظرفیت و کیفیت کانال­‌ها را در نظر بگیرند، به دلیل اینکه کیفیت طبق انتظارات مشتری تعریف می‌شود و نمی‌تواند معیار مشخص و ثابتی داشته باشد، درنتیجه مشتریان تعریف متفاوتی از خدمات خوب دارتد.

این بسیار مهم است که مشتریان بانک‌ها به راحتی بتوانند از بانکداری الکترونیکی استفاده کنند و نباید در ارتباطات خود با بانک با مشکل استفاده و کارآمدی مواجه شوند. در غیر این صورت مشتری درمورد آن احساس منفی پیدا می‌کند و احتمال استفاده دوباره از آن کاهش می‌یابد ونیز باعث کاهش اعتماد می‌شود.

.

می‌توان با قاطعیت گفت که وقتی بانکی، بانکداری الکترونیکی ناکارآمدی ارائه می‌کند، خودش زمینه نارضایتی مشتری را فراهم می‌کند.

.

در نتیجه انواع بانکداری الکترونیکی باید با توجه به اطلاعات و داده‌­های موجود درباره افراد استفاده­کننده از آن‌ها پیاده سازی شوند و باید کانال‌­های مختلف آن همراه با کارآمدی ایجاد شوند. این نوآوری بایستی در کل بخش­‌ها و فرایند­های سیستم بانکی جریان یابد تا اثربخشی قابل توجهی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.