راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

50 درصد پرداخت‌های خرد در انگلستان الکترونیکی انجام می‌شود

بنا به اعلام کنسرسیوم فروشگاه‌های زنجیره‌ای بریتانیا، استفاده از کارت‌های پرداخت غیرتماسی، کیف پول الکترونیکی، فروشگاه‌های آنلاین و پرداخت‌های الکترونیکی ابزارهایی هستند که به کاهش مداوم استفاده از پول نقد از سوی مصرف کنندگان انگلیسی منجر شده است.

داده‌های جدید نشان می‌دهد، بخشی رو به رشد از پرداخت‌های کوچک که قبلا به صورت نقد انجام می‌شد اکنون با کارت‌های بدهی صورت می‌گیرد و این کارت‌ها اکنون ۵۰ درصد ارزش معاملات کوچک و روزمره را تشکیل می‌دهند و این میزان یازده درصد بالا‌تر از پنج سال پیش است. در همین دوره زمانی متوسط ارزش تراکنش‌هایی که با کارت‌های بدهی انجام شده کاهش یافته و استفاده از پول نقد نیز ۱۴ درصد افول کرده است.

با این حال پول نقد همچنان روش اصلی پرداخت است و ۵۳ درصد تراکنش‌ها هنوز با این ابزار انجام می‌شود. اگرچه استفاده از پول نقد طی یک سال اخیر یک درصد و طی پنج سال اخیر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

اعداد و ارقام ذکر شده در این تحقیق با آنچه بانک هالیفاکس بریتانیا در بررسی‌های جدید خود به آن‌ها دست یافته هم‌سو است. درگزارش منتشر شده از سوی بانک هالیفاکس به این نکته اشاره می‌شود که اکنون در ۵۶ درصد تمام تراکنش‌ها از کارت‌های بدهی استفاده می‌شود و پرداخت پول نقد در معاملات نیز روند نزولی در پیش داشته است.

برای فروشگاه‌ها افزایش استفاده از کارت بدهی در معاملات پدیده چندان جذابی نیست زیرا بانک‌ها برای مدیریت پرداخت‌هایی که با کارت انجام می‌شود کارمزدهای نسبتا بالایی دریافت می‌کنند. برای فروشگاه‌ها هزینه متوسط هر تراکنش با کارت بدهی یا اعتباری اکنون ۴۰/۹ پنس است که نسبت به پنج سال پیش ۱۸/۳ درصد افزایش یافته است. با کارت‌های اعتباری و بدهی تنها ۹ درصد تراکنش‌ها انجام می‌شود اما این کارت‌ها تقریبا نیمی (۴۸/۷ درصد) از هزینه‌ها را برای خرده فروش‌ها تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر هزینه انجام یک پرداخت نقد اکنون ۱/۳ پنس است و طی پنج سال اخیر ۳۸ درصد کاهش یافته است. ۵۳ درصد تراکنش‌ها با پول نقد انجام می‌شود اما این روش پرداخت ۹ درصد هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد. هزینه کارت‌های بدهی طی پنج سال اخیر ۴ درصد افزایش یافته و هر تراکنش ۸/۸ پنس هزینه دارد. این تراکنش‌ها ۳۲ درصد کل تراکنش‌ها و ۳۷ درصد هزینه‌ها را تشکیل می‌دهند.

منبع: شاپرک / finextra.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.