راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درآمد 30 میلیارد پوندی انگلیس از نرم‏‌افزارهای همراه

مطالعه‌‏‏ای که به سفارش شرکت گوگل انجام شده است نشان می‌‏‏دهد صنعت نرم‏‏افزارهای همراه (اپلیکیشن‏‌ها) در بریتانیا تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۰ میلیارد پوند درآمد تولید خواهد کرد.

به گزارش وب‏سایت The Inquirer، شرکت گوگل در یکی از نشست‏‏‌های تخصصی کنفرانس توسعه نرم‌‏‏افزاری خود که به I/O مشهور است اعلام کرده است صنعت نرم‏‌‏افزارهای همراه در بریتانیا امسال ۴ میلیارد پوند درآمد تولید خواهد کرد. این پیش‌‏‏بینی مستند به مطالعه‏‏‌ا‏ی است که به سفارش گوگل و توسط شرکت ویژن موبایل (VisionMobile) انجام شده است. این مطالعه نشان داده است که حجم درآمدهای تولید شده توسط این صنعت تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰‌ میلیارد پوند خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، اقتصاد نرم‏‏‌افزارهای همراه در بریتانیا با شتاب زیادی در حال رشد است. مات بریتین، یکی از مدیران بخش اروپای مرکزی و شمالی در شرکت گوگل در این باره گفته است: «این گزارش نشان می‌‏‏دهد که استعداد‌ها و نیروهای متخصص و کارآفرین حوزه فناوری در بریتانیا با سرعت انفجارگونه‌‏‏ای در حال رشد است. این روند صنعت جدیدی به وجود می‌‏‏آورد که با سرعت در سراسر جهان گسترش می‌‏‏یابد و بریتانیا هم‏‏اکنون در خط مقدم این جبهه است.»

وی گفته است: «فعالیت ۳۰ هزار نفری که در بریتانیا عضو مرکز حمایت از شرکت‌های نوپای ما هستند و صد‌ها توسعه‏‏‌دهنده دیگری که در کنفرانس I/O شرکت کرده‌‏‏اند و نیز هزاران دانش‌‏‏آموخته‏‌ای که از کلوب‌‏‏های برنامه‌‏‏نویسی غیردرسی ما بهره‌می‌‏‏برند، همگی نشان‏‏د‏هنده این است که بریتانیا هم‏‏‌اکنون صاحب مهیج‏‏‌ترین صنعت فناوری در جهان است.

مطالعه شرکت ویژن موبایل نشان می‌‏‏دهد که هم‏‏‌اکنون در بریتانیا ۸ هزار شرکت که در مجموع ۴۰۰ هزار نفر را در استخدام خود دارند، در اقتصاد نرم‏‏‌افزارهای همراه این کشور فعالیت می‌‏‏کنند. رشد این صنعت امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی جدید برای مردم این کشور به ارمغان خواهد آورد که بخش زیادی از آنها در لندن متمرکز خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.