بانک‌ها پرداخت

همه‌ چیز درمورد تلفنبانک مهر اقتصاد / راهنمای آموزشی

نوشته شده توسط احسان روحی

تلفنبانک مهر اقتصاد این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از ارتباط تلفنی، به خدمات موسسه دسترسی داشته و بتوانید امور بانکی خود را تنها با داشتن یک خط ارتباطی (تلفن ثابت و یا تلفن همراه) انجام دهید.

برای استفاده از این خدمت کافی است با شماره تلفن بانک موسسه (۸۹۸۹-۰۲۱) تماس برقرار نموده، با واردکردن شماره مشتری خود و رمزی که توسط شعبه به شما ارائه شده است، از خدماتی که موسسه در اختیار شما قرار می‌دهد بهره‌مند شوید.

 .

مزایای استفاده از تلفنبانک مهر اقتصاد

  • کاهش زمان انجام عملیات بانکی و صرفه‌جویی در وقت
  • کاهش هزینه‌های دریافت خدمات بانکی
  • دسترسی نامحدود زمانی به خدمات بانکی (هفت روز هفته، ۲۴ ساعت در روز)
  • تجربه امنیت کامل عملیات بانکی
  • کاهش دردسرهای دریافت خدمات بانکی به طور سنتی

 .

روش‌های استفاده از تلفنبانک مهر اقتصاد

برای استفاده از تلفنبانک لازم است شرایط زیر را فراهم آورید:

  • یک دستگاه تلفن در حالت Tone
  • یک خط تلفن ثابت
  • افتتاح یک حساب نزد موسسه مالی و اعتباری مهر و مجوز استفاده از سرویس تلفنبانک با درخواست از شعبه

شما پس از برقراری ارتباط تلفنی، بایستی ابتدا شماره مشتری خود را وارد نموده، سپس کلمه عبوری که توسط موسسه به شما ارائه شده را وارد نمایید. لازم به ذکر است که در این سیستم شما فقط با اعداد و علائم جداکننده، سر و کار دارید. بنابر این کلمه عبور نیز فقط شامل اعداد است. پس از طی این مراحل، سیستم شما را به قسمت منوی اصلی راهنمایی می‌کند که بایستی جهت انتخاب هر یک از منوها عدد مورد نظر آن را وارد نمایید.

 .

شماره مشتری را چگونه بدست آوریم؟

شماره مشتری را می‌توانید به شکل زیر از شماره حساب خود بدست آورید:

شماره حساب = شماره سریال سپرده – شماره مشتری – کد نوع حساب – کد شعبه

به عنوان مثال اگر شماره حساب شما ۲-۱۲۳۴۵۶۷-۱۳-۶۰۰۱ باشد، شماره مشتری برابر با ۱۲۳۴۵۶۷ است.

در ادامه به توضیح هر یک از منوها پرداخته می‌شود. لازم به توضیح است که کلیه منوها به صورت گویا برای شما پخش می‌شود و شما با گوش دادن به پیغام سیستم می‌توانید گزینه مربوط به عملیات مورد نظر خود را انتخاب نمایید. لیست عملیات بانکی تلفن بانک در ذیل ارائه شده است:

 .

کلید۱: عملیات بانکی

با انتخاب این گزینه وارد گروه عملیات بانکی می‌شوید. سپس لازم است عملیات بانکی مورد نظر خود را انتخاب کنید. عملیاتی که در این منو می‌توانید انتخاب کنید، شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • عدد ۱: اطلاع از میزان موجودی
  • عدد ۲: دریافت گردش حساب
  • عدد ۳: انتقال وجه
  • عدد ۴: فکس گردش حساب
  • عدد ۵: فکس گردش روزانه حساب
  • عدد ۹: بازگشت به منوی اصلی

 .

کلید ۲: عملیات کارت

با انتخاب این گزینه وارد گروه خدمات کارت می‌شوید که خدمات شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • عدد ۱: مسدود کردن کارت (در صورت مسدود شدن کارت فقط می‌توان با مراجعه به شعبه آنرا مجدداً فعال نمود)
  • عدد ۹: بازگشت به منوی اصلی

 .

کلید ۳: عملیات چک

با انتخاب این گزینه شما می‌توانید عملیات مربوط به چک را انجام دهید. این عملیات در ادامه توضیح داده شده‌ است، کافیست شما عملیات مورد نظر خود را انتخاب نمایید:

  • عدد ۱: آگاهی از وضعیت چک‌های صادره
  • عدد ۲: آگاهی از وضعیت چک‌های واگذار شده
  • عدد ۳: ثبت مبلغ چک‌های صادرشده
  • عدد ۴: مسدود کردن یک برگ چک
  • عدد ۹: بازگشت به منوی اصلی

 .

کلید ۴: تنظیمات

با انتخاب این گزینه وارد بخشی می‌شوید که می‌توان تنظیمات مختلفی روی سیستم انجام داد که در ادامه به توضیح این تنظیمات می‌پردازیم:

  • عدد ۱: تغییر رمز
  • عدد ۲: تغییر شماره فکس
  • عدد ۳: تغییر وضعیت انتقال وجه
  • عدد ۴: تغییر سقف انتقال وجه روزانه
  • عدد ۵: تغییر سقف انتقال وجه ماهانه
  • عدد ۹: بازگشت به منوی اصلی

کلید ۵: اتصال به مرکز خدمات مشتریان

با فشردن کلید ۵ به بخش مرکز خدمات مشتریان هدایت می‌شوید.

.

حساب‌های متصل به تلفنبانک مهر اقتصاد

شما از طریق افتتاح حساب‌های ذیل می‌توانید از خدمات تلفن بانک استفاده نمایید:

  • حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز امید
  • سپرده رویان کوتاه مدت
  • حساب قرض‌الحسنه جاری
  • طرح مهر ۳
  • طرح میثاق ۴

برای فعال نمودن خدمات تلفنبانک مهر اقتصاد به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه فرمایید.

درباره نویسنده

احسان روحی

دیدگاهتان را بنویسید