راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چینی‌ها برای آمازون و ای بی شاخ می‌شوند / رقیب چینی در راه است

علی بابا، بزرگ‌ترین شرکت فروش آنلاین چین قرار است اولین فروشگاه آنلاین خود در آمریکا را تحت ادرس 11Main.com افتتاح نماید. این فروشگا انلاین با دعوت از خرده‌فروشان و صاحبان کسب‌وکار کوچک، فضای آنلاین برای فروش را در اختیار آنها می‌گذارد. بهتر است بدانید این شرکت حتی بزرگ‌تر از آمازون و ای بی است و حتی اگر این دو شرکت آمریکایی با هم ادغم شوند باز هم علی بابا از انها بزرگ‌تر و جامع‌تر خواهد بود. در واقع سایت علی بابا بزرگ‌ترین وب سایت فروش آنلاین در آمریکا خواهد شد.

 .

تحلیل‌گر فورستر معتقد است علی بابا به راحتی قادر به انحصاری‌کردن خرید انلاین برای خود نیست. او معتقد است که بازار آنلاین مبتنی بر تبلیغ و بازاریابی است چرا که این صنعت بیش از پیش شلوغ شده است و هر کس و شرکتی امکان فروش آنلاین را دارد و اعتماد به یک شرکت نوپا (در آمریکا) سریعاً محقق نمی‌شود. با تمام این صحبت‌ها به نظر بسیاری از شرکت‌ها از ورود رسمی علی بابا به خاک آمریکا دچار استرس شده‌اند.

سایت علی بابا در حال حاضر قرار است در وسعت کمی فعالیت کند. این شرکت تحت نام 11main در سان ماتئو کالیفرنیا قرار گرفته است و فعلا به صورت آزمایشی کار خود را اغاز خواهد کرد. این شرکت ۱۵ ساله از ابتدای امر تلاش بسیار زیادی کرد که در رقابت با eBay به بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش آنلاین تبدیل شود و حال نیز برای تصاحب این بازار در آمریکا خیز برداشته است. سایت 11main توسط دو سایت وابسته به علی بابا با نام‌های Vendio و Auctiva افتتاح شده است.

چینی‌ها برای آمازون و ای بی شاخ می‌شوند
چینی‌ها برای آمازون و ای بی شاخ می‌شوند

فروشندگان در این سایت مسئولیت مدیرت محصولات و قیمت‌گذاری و حمل و نقل آن را بر عهده می‌گیرند. با این حال جالب است بدانید پرداخت وابسته به علی بابا موسوم به Alipay در این سایت قابل پذیرش نیست! البته اینکه در آینده شاهد تغییر این وضعیت باشیم شاید خیلی واقع‌بینانه نباشد چرا که استراتژی های دیگری نیز پیش روی علی بابا وجود دارد بخصوص حفظ فروش T-Mall دیگر شرکت فروش وابسته به این موسسه در چین.

.

خرید به سبک چینی در خاک آمریکا

به رغم اینکه این سایت در خط مقدم بودن شرکت‌ها و سایت‌های چینی خود را حفظ می‌کند و عمده تمرکز خود را نیز روی همین سایت‌ها معطوف می‌کند، به نظر علی بابا به دنبال افزایش نفوذ خود در کشورهای با ضریب خرید آنلاین بالا همچون امریکاست. البته نباید این را نادیده گرفت که علی بابا پیشتر نیز با سایت‌هایی چون AliExpress اقدام به سرویس‌دهی به شهروندان غیر چینی و از جمله آمریکایی‌ها می‌کرده است اما 11Main اولین سایتی است که قرار است از خاک آمریکا مدیریت شود و بر اساس قوانین و شرایط محلی اداره گردد.

alibaba-commerce-web-way2pay-93-04-04

این اولین تجربه سرمایه‌گذاری علی بابا در آمریکا نیست، پیشتر نیز این شرکت چینی بر روی فنوری‌ها و شرکت‌های مستقل آمریکایی همچون Lyft به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار و تانگو به ارزش ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

سجاد بدیعی

منبع: پارسیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.