راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیف پول شهروندی بانک شهر چیست؟ / راهنمای دارندگان کارت شهروندی بانک شهر

کارت شهروندی محصول جدید بانک شهر است که حاوی یک کیف پول الکترونیکی هوشمند، به منظور تسهیل پرداخت‌‌های روزانه شهروندان می‌باشد. با در دست داشتن این کیف ‌شما می‌توانید با اطمینان خاطر و امنیت بالا کلیه پرداخت‌های خرد و کلان خود را انجام دهید. به کمک نوار مغناطیسی موجود در کنار تراشه هوشمند، کارت شهروندی می‌تواند جهت خریدهای شتابی شما و انتقال وجه در کل شبکه بانکی کشو نیز مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین هدف کیف پول شهروندی ایجاد اطمینان خاطر برای مالکین و سرعت بخشیدن به فرآیندهای مالی خرد می‌باشد و به منظور تحقق این هدف، پرداخت‌های خرد بدون نیاز به اتصال به شبکه و بدون نیاز به واردکردن رمز کارت با سرعت بالا صورت می‌گیرد، به این ترتیب می‌توان از این کیف پول همانند پول نقد در کلیه مراکز خرید، سامانه‌های حمل و نقل شهری مانند اتوبوس، مترو، پارکومتر و تاکسی استفاده نمود.

.

1- رمز کارت

معرفی کلی و رمزهای کارت

بر روی این کارت یک تراشه هوشمند برای انجام امور مربوط به کیف پول، و نوار مغناطیسی برای حساب بانکی متصل به کارت در نظر گرفته شده است. در راستای تامین امنیت هرچه بیشتر این کارت، دو رمز متفاوت برای کیف پول و حساب بانکی تعبیه شده است لذا برای استفاده از هر یک از این قابلیت‌ها می‌بایست رمز مربوطه را وارد نمایید.

.

2- خرید

روش‌های خرید با استفاده از کیف پول شهروندی

.

روش خرید بدون تماس

در این روش که سریع‌ترین روش پرداخت می‌باشد، کانی است بعد از واردکردن مبلغ مورد نظر جهت پرداخت و نمایش پیغام «انتظار برای کارت» کارت خود را در نزدیکی پایانه فروش قرار دهید تا پیغام مناسب نمایش داده شود. در صورتی که مبلغ خرید بیش از 50.000 ریال باشد، کارت‌خوان رمز کیف پول را نیز از شما خواهد خواست.

 .

روش خرید با تماس

در روش دوم خرید، کارت خود را با توجه به علامت فلش موجود روی کارت، وارد قسمت کارت‌خوان پایانه کرده و از لیست قابلیت‌های ظاهر شده در نمایشگر پایانه گزینه خرید را انتخاب نمایید. در مرحله بعد در صورت نیاز، رمز کیف پول الکترونیکی خود را وارد نموده و گزینه تایید را برای پرداخت انتخاب کنید.

.

3- واریز به کیف

روش واریز به کیف پول شهروندی

  • گام اول: کیف پول شهروندی خود را همانند روش خرید با تماس، به کمک فلش روی کارت وارد پایانه نمایید (قسمت 1 تصویر) و از منوی ظاهر شده گزینه واریز به کیف را انتخاب نمایید.
  • گام دوم: مبلغ مورد نظر خود را جهت واریز به کیف پول وارد نموده، گزینه تایید را انتخاب نمایید.
  • گام سوم: حال با توجه به نیاز خود یکی از روش‌های زیر را پیش بگیرید:

حساب متصل به کارت: در این روش از لیست ظاهر شده گزینه «حساب متصل به کارت» را انتخاب نمایید و بعد از وارد کردن رمز حساب بانکی منتظر پاسخ مناسب از پایانه باشید.

کارت شتابی: در این روش از لیست ظاهر شده گزینه «کارت شتابی» را انتخاب نمایید، کارت شتابی خود را همانند شکل زیر (قسمت 2 تصویر) در پایانه کشیده، و بعد از وارد کردن رمز کارت شتابی خود منتظر دریافت پاسخ مناسب از پایانه بمانید.

مشاهده موجودی

روش مشاهده موجودی کیف پول

بعد از وارد کردن کارت، همانند روش خرید با تماس از لیست ظاهر شده می‌توانید گزینه مشاهده موجودی را انتخاب نمایید تا مشاهده موجودی کیف پول برای شما نمایش داده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.