راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی فردا برگزار می‌شود

بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با محوریت «چارچوب سیاست پولی و الزامات خروج از رکود تورمی» برگزار می‌شود.

محورهای اصلی این همایش، الگوی مناسب سیاست‌گذاری پولی، اصلاح نظام بانکی، استراتژی مناسب خروج از رکود و تامین مالی تولید می‌باشد و سخنرانان اصلی این همایش دکتر ولی‌اله سیف، دکتر علی طیب‌نیا و  دکتر اکبر کمیجانی هستند و به ترتیب در زمینه چارچوب نوین سیاست پولی و اصلاح نظام بانکی، راهبرد دولت برای خروج از رکود و تحلیلی بر تحولات اقتصاد کلان و سیاست‌های پولی کشور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

سخنرانان اصلی روز دوم نیز دکتر عباس آخوندی، مهندس محمد‌رضا نعمت‌زاده و دکتر محمد‌باقر نوبخت خواهند بود.

گفتنی است به منظور نقد و بررسی محورهای اصلی همایش، چهار نشست سیاستی برگزار خواهد شد . همچنین در پایان هر روز، میزگردي تحت عناوین عملکرد سیاست پولی در سال 92 و اصلاحات پیشنهادی، و بازخوانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نظام بانکی کشور برگزار خواهد شد.

همچنین روز اول هفت کارگاه آموزشی با عناوین سیاست‌های اعتباری و خروج از رکود تورمی، بازسازی بازار بین‌بانکی ریالی و ارزی، تامین مالی بنگاه‌ها و راهکارهای برون‌رفت از رکود تورمی، تامین مالی مسکن؛ چالش ها و راهکارها، مطالبات معوق و بحران‌های اعتباری، قاعده‌مندی سیاست مالی و مدیریت نوسانات ارزی و تقویت ابزارهای سیاست پولی و لزوم بازسازی سیاست ارتباطی بانک مرکزی و روز دوم ده کارگاه آموزشی تحت عناوین شناسایی چالش‌های تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و راهکارهای پیش رو، نقش و جایگاه صندوق توسعه ملی در اقتصاد ایران، سلامت بانکی، بانکداری مرکزی و نظام ارزی کارآمد، نوآوری مالی و آزادسازی در نظام بانکی، استقلال بانک مرکزی و سیاست پولی بهینه، حاکمیت شرکتی، تعامل سیاست مالی و پولی، نقش بانک‌ها در کارآمدی سیاست پولی، و تحلیل رکود و راهکارهای تامین مالی سرمایه در گردش بنگاه‌ها برگزار مي‌شود.

گفتنی است بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، 25 و 26 خردادماه 93 در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به نشانی https://conf.mbri.ac.ir/conf24/?LangID=1 مراجعه نمايند.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.