راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نام ایران باری دیگر در مجامع بین‌المللی درخشید / گزارش تصویری رونمایی نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی

شرکت توسن در نمایشگاه جانبی هشتمین اجلاس بین‌المللی IFN که در روزهای پنجم و ششم خرداد ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر کوالالمپور مالزی برگزار شد، از محصول نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی (IBI) در بانکداری اسلامی خود که با کمک شرکت IDCORP نماینده خود در مالزی عرضه گردید، رونمایی کرد.

جمعی از متخصصین و مدیران ارشد که از این سیستم بازدید کردند

نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی شرکت توسن، بانک جامعی از اطلاعات مالی بیش از 200 بانک اسلامی را در خود جای داده و نتایج مقایسه‌ای آن می‌تواند عملکرد بانک‌های مختلف را مورد سنجش قرار دهد.

امید ترابی، مدیر عامل شرکت IDCorp ارائه دهنده نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی (IBI)
امید ترابی، مدیر عامل شرکت IDCorp ارائه دهنده نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی (IBI)

این نرم‌افزار قادر است روند حرکت بانکداری اسلامی و همچنین محصولاتی که این بانک‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند را ارزیابی کند.

این نرم‌افزار تجاری بانکداری اسلامی که توسط متخصصان ایرانی تهیه شده است سیستمی کاملا جدید و نوآورانه است که مشابه آن در بازار بانکداری اسلامی وجود نداشته است
این نرم‌افزار تجاری بانکداری اسلامی که توسط متخصصان ایرانی تهیه شده است سیستمی کاملا جدید و نوآورانه است که مشابه آن در بازار بانکداری اسلامی وجود نداشته است
امید ترابی، در حال ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سامانه در روز رونمایی
امید ترابی، در حال ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سامانه در روز رونمایی

مشابه این نرم‌افزار در نظام بانکی فعلی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کاربرد آن در بانکداری اسلامی برای نخستین بار در این همایش و توسط شرکت IDCorp نماینده شرکت توسن در مالزی ارائه شده است.

IBI-IDcorp-Malaysia-Tosan-Index-2-way2pay-93-03-10

شرکت IDCorp در طرح‌های جلوگیری از تقلب و گزارشات هوشمند برای سیستم انتقال پول از طریق خدمات پیام کوتاه (اس.ام.اس) نیز در ویتنام فعالیت دارد.

نرم‌افزار بانک اطلاعات مالی (Islamic Business Intelligence) در بانکداری اسلامی قرار است توسط شرکت بین‌المللی Redmoney که در زمینه بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند در کشورهای مختلف معرفی شود.

IBI-IDcorp-Malaysia-Tosan-Index-3-way2pay-93-03-10

این نرم‌افزار تجاری بانکداری اسلامی که توسط متخصصان ایرانی تهیه شده است سیستمی کاملا جدید و نوآورانه است که مشابه آن در بازار بانکداری اسلامی وجود نداشته است.

با توجه به کمبود داده‌ها در تحلیل بانکداری اسلامی این سیستم می‌تواند منبع و مرجع بسیاری از تحقیقات، تجارت در کشورها، مقاله‌های دانشگاهی و طرح‌های اقتصادی در حوزه بانکداری اسلامی شود.

با توجه به رویکرد صادرات و فروش محصولات جامع بین‌المللی بانکداری توسن، پیش از این بهره برداری از سامانه‌های جامع بانکداری بین‌المللی (Core Banking)، سامانه پرداخت کارتی (Card Payment System)، سامانه‌های تشخیص تقلب (Fraud Detection) و گزارشات هوشمند برای سیستم انتقال پول از طریق خدمات پیام کوتاه (اس.ام.اس) در تعدادی از بانک‌ها و موسسات مالی آسیا و افریقا صورت پذیرفته است.

 .

از همایش بانکداری اسلامی بیشتر بدانید

همایش شبکه بانکداری اسلامی در آسیا روز دوشنبه با حضور نمایندگانی از بانک‌ها و موسسات مالی جمهوری اسلامی ایران و فعالان این حوزه در کشورهای مختلف جهان در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر کوالالامپور گشایش یافت.

این کنفرانس دو روزه توسط مرکز پول قرمز (Red Money) به عنوان رسانه مالی اسلامی برگزار می‌شود و در آن آخرین دستاوردهای حوزه‌های مختلف بانکداری اسلامی توسط فعالان بانکداری اسلامی در قاره آسیا مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. شناخت ظرفیت‌های موجود، ایجاد تسهیلات به منظور افزایش فرصت‌ها در آسیا و رفع موانع و چالش‌ها از جمله موضوعاتی است که در این نشست مورد توجه قرار می‌گیرد.

مقامات ارشد بانک‌های حکمت، مهر ایران، مهر اقتصاد، سینا و مقاماتی از بخش خصوصی و سازمان بورس ایران در این همایش بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

میزگرد هدایت توسعه با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نیز در حاشیه این همایش با حضور کارشناسان امارات، هنگ کنگ و مالزی برگزار شد. نشست «نوآوری در بازار مالی اسلامی و نیاز به مدل‌های تجاری جدید» نیز روز دوشنبه با حضور نماینده‌ای از امارات مورد بررسی قرار گرفت و چالش های بازار سرمایه اسلامی هم در نشستی با حضور کارشناسان بانکداری مالزی، کویت و امارات بررسی شد. شریعت و بانکداری اسلامی نیز از نشست های دیگر این همایش است که با حضور نمایندگان بانکداری اسلامی در انگلیس، امارات و مالزی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نمایندگان بانک ها و موسسات ایران به عنوان میهمان در این همایش بین المللی شرکت کرده اند. نشست بانکداری اسلامی سالیانه در ۲۰ کشور جهان برگزار می شود و قرار است ۲۰ خرداد تهران برای نخستین بار میزبان فعالان این حوزه از کشورهای مختلف جهان باشد. ایران، اندونزی، مالزی، استرالیا، هنگ کنگ، ژاپن، پاکستان، سنگاپور، ترکیه، برونئی، سریلانکا، تایلند و فیلیپین از جمله کشورهای حاضر در نشست دو روزه بانکداری اسلامی در مالزی هستند. آسیا در حال حاضر یکی از بازارهای فعال از نظر فعالیت در بازار سرمایه اسلامی، نوآوری محصولات، پیشرفت های نظارتی و حمایت دولت از بانکداری اسلامی است و شمار زیادی از کشورهای این قاره با توجه به فعالیت های اسلامی و حاکمیت قوانین اسلامی توانایی اجرای این قوانین را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.