راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از 23 خرداد اعلام موجودی موبایلی و اینترنتی هم کارمزد می‌خورد

به دنبال افزایش حجم تراکنش‌های غیر ضروری مانند مانده گیری، که موجب افزایش ترافیک و کندی کار سامانه های بانکی شده بود و بانک مرکزی ج.ا.ا به صدور بخشنامه ای برای کنترل حجم انبوه تراکنش های غیر ضروری اقدام کرد.

بر اساس این گزارش به موجب بخشنامه شماره 93/38866 مورخ 93/02/16 بانک مرکزی ج.ا.ا به بانکهای دولتی، خصوصی و موسسه اعتباری توسعه و بر اساس مصوبه یکصد و هجدهمین جلسه کمیته پولی و بانکی مورخ 1392/12/24 مقرر شد، براساس مصوبه شاپرک، از تاریخ 23 خرداد ماه سالجاری ، کارمزد خدمات مانده گیری مطابق با ساختار کارمزد شتابی دستگاه های خودپرداز، در کلیه ابزارهای پذیرش از مشتری اخذ شود.

بر همین اساس از بیست و سوم خرداد ماه 93 انجام تراکنش مانده گیری شامل هزینه ای خواهد بود که از حساب مشتری کسر می شود. بنابراین مانده گیری از درگاه موبایل 1206 ریال، از طریق دستگاه کیوسک، خودپرداز و اینترنت 1000 ریال هزینه در برخواهد داشت. (+)

این درحالی است که آمار تراکنش های ثبت شده در مرکز شاپرک در 3 ماهه پایانی سال گذشته بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون تراکنش در سه نوع خرید، مانده گیری، خرید شارژ و پرداخت قبض بوده که البته بخش قابل توجه آن ، تراکنش های مانده گیری محاسبه شده است. یعنی حدود 27/4 درصد حجم تراکنشها که بیش از چهارصد و پنجاه میلیون تراکنش را شامل گشته، مربوط به مانده گیری بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.