راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایجاد نهضت تولید نرم افزار بومی و محتوای ایرانی اسلامی/ حمایت از بخش خصوصی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دسترسی همه مردم اعم از شهری و روستایی از خدمات فناوری های نوین ارتباطی آن هم با کیفیت مناسب از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات است گفت: خواستار ایجاد یک نهضت علمی در تولید نرم افزار بومی و محتوای ایرانی- اسلامی هستیم و از فعالان این بخش حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی همزمان با 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و مخابرات در پیامی اعلام کرد: رشد و توسعه روز افزون جوامع انسانی در عصر حاضر و جهش علمی و شگفت انگیزی که طی دهه‌های گذشته در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات حادث شده موجب پدیدار شدن مفاهیمی شده که نقش تعیین کننده‌ای در جهان کنونی دارند.

 وی گفت: امروزه تحولات شگرف فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات موجب شده تا در کسری از ثانیه، اطلاعات وسیع میان مردم جهان جابه‌جا شود و این پدیده شگرف‌آور تحولات عظیمی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی بوجود آورده و برسبک زندگی تاثیر گذاشته است. در بسیاری از کشورها این فناوری را به عنوان زیرساخت اساسی توسعه انتخاب کرده‌اند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کمک به پیشبرد سیاست‌های ملی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی و کمک به تحقق حقوق شهروندی به واسطه شفافیت و عدالتی که از طریق بسط اطلاعات و ارتباطات صورت می‌گیرد و همچنین افزایش درآمد سرانه و تقویت پیوندهای اجتماعی بین جوامع که نهایتا روند دستیابی به “رفاه اقتصادی” را هموار می‌کند از جمله مزایای بکارگیری این فناوری محسوب می‌شود.

 واعظی افزود: در حال حاضر توسعه این فناوری موجب ارتقای سطح آگاهی آحاد جامعه شده و همین امر زمینه تغییر درخواست‌های مردم را فراهم کرده تا جایی که در روستاهای کشورمان نیز هموطنان خواستار دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند؛ این تغییر نیازهای ایجاد شده در سطح جهانی موجب شده تا شعار روز جهانی ارتباطات امسال ” ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار” انتخاب شود.

 وی افزود: دسترسی همه مردم اعم از شهری و روستایی از خدمات فناوری‌های نوین ارتباطی آن هم با کیفیت مناسب از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات است که با کمک همه اندیشمندان و متخصصان این حوزه محقق خواهد شد.

از سوی دیگر امروزه استفاده صحیح از حجم عظیمی از اطلاعات و تبلیغ گسترده اندیشه و فرهنگ اسلامی – ایرانی نیازمند تلاش مضاعف در این عرصه است و به همین جهت نیازمند ایجاد یک نهضت علمی در تولید نرم افزار بومی و محتوای ایرانی- اسلامی هستیم و از فعالان این بخش حمایت می کنیم.

واعظی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد کشورمان در جهت تبدیل شدن به هاب ارتباطی منطقه اقدام بسیاری اجرایی شده که روزجهانی ارتباطات امسال شاهد افزایش ظرفیت ترانزیت بین الملل در مسیر ارتباطی ایران اروپا خواهیم بود.

وی گفت: معتقدیم توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات بدون حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست و از آنجایی که حوزه ICT جزء سودآورترین بخش‌ها در اقتصاد دنیا به شمار می‌رود حضور بخش خصوصی می‌تواند علاوه بر جذابیت سرمایه‌گذاری زمینه توسعه کشور در این بخش را فراهم کند. دولت نیز تمام تلاش خود را برای هموارتر کردن مسیر حضور بخش خصوصی به کار بسته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 وی اظهار امیدواری کرد که روزی برسد که توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، زیرساخت توسعه و موجب دسترسی آسان و مطلوب همه آحاد جامعه به انواع خدمات این فناوری شود.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.