راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پس از بانک ملی، بانک مسکن موجودی از USSD را برای PSPها بست

پس از آنکه بانک ملی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته ارائه سرویس موجودی را برای کاربران پی اس پی ها متوقف کرد، بانک مسکن هم به عنوان یک بانک دولتی دیگر، در اقدامی عجیب این سرویس را بر روی کاربران پی اس پی ها بست.

بررسی‌‎ها نشان می دهد این بانک‌ها به بهانه هزینه کارمزدی که باید بابت ارائه سرویس دریافت موجودی متقبل شوند، ارائه این سرویس بسیار پرکاربرد و مفید را بر روی تمامی پی اس پی ها و کاربرانشان مسدود کرده اند.

این در حالی است که بنا بر آمارهای رسمی ارائه شده از سوی بانک مرکزی استفاده از خدمات بانکی از طریق تلفن های همراه خصوصا بوسیله فناوری یو اس اس دی که مستقل از اینترنت امکان انجام تراکنش های پرداخت و اطلاع از وضعیت حساب های بانکی را به کاربران می دهد، طی سال های اخیر با اقبال چشمگیری از سوی مردم روبرو بوده است. با این حال اما برخی بانک ها با نگاهی بخشی نگر و بدون در نظر گرفتن مزایای گسترش خدمات پرداخت موبایلی که منافع فراوانی برای حفاظت از محیط زیست و کاهش ترافیک و هزینه های حمل ونقل دارد، صرفا به بهانه هزینه کارمزد ها ارائه این سرویس ها را متوقف می کنند. (از USSD بیشتر بدانید)

پس از بانک ملی، بانک مسکن موجودی از USSD را برای PSPها بست
پس از بانک ملی، بانک مسکن موجودی از USSD را برای PSPها بست

از سوی دیگر بانک مرکزی نیز با تعلل در تصحیح نظام تعرفه ای استفاده از خدمات بانکدا ی الکترونیکی و خدمات پرداخت موبایلی، در واقع گسترش فرهنگ استفاده از این نوع خدمات را دچار چالش کرده است.

بنا بر این گزارش با وجود اقدام عجیب برخی بانکها مانند بانکهای ملی و مسکن که از قضا دولتی هم هستند و باید توجه بیشتری به منافع ملی و عمومی داشته باشند، اغلب بانک های خصوصی و دولتی دیگر با تقبل هزینه های ارائه این سرویس، سهم خود را در ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از هزینه های مالی و روحی مترتب بر آن ادا می کنند.

راه پرداخت: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.