راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

MTN بانکداری موبایلی را برای آفریقایی‌ها آسان کرد

گروه شرکت‌های مخابراتی MTN همکاری جدیدی را با شرکت Bharti Airtel آغاز کرده است تا به موجب آن کاربران موبایلی در دو کشور آفریقایی ساحل عاج و بورکینافاسو بتوانند از طریق تلفن همراه خود به راحتی فعالیت بانکی انجام دهند.

مشترکان تلفن همراه در این دو کشور آفریقایی تاکنون موظف بودند برای انجام خدمات بانکی موبایلی کارمزد زیادی پرداخت کنند، کانال‌های مالی غیررسمی را مورد استفاده قرار دهند و امکان برداشت پول برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

“پیتر ورکاد”(Pieter Verkade) مدیر بازرگانی گروه شرکت‌های مخابراتی MTN گفت: «با اقدامات گسترده بورکینافاسویی‌ها در ساحل عاج و بازگشت حجم قابل ملاحظه‌ای از پول به کشور آن‌ها، همکاری‌های جدید ما آغاز شده است تا خدمات بانکداری موبایلی در اختیار ساکنان این دو کشور آفریقایی قرار گیرد».

لازم به ذکر است که تا پایان سال 2013 میلادی سرویس MTN Mobile Money بیش از 14.8 میلیون مشترک ثبت شده داشته و در 14 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

ورکاد اعلام کرد که هم‌اکنون سرمایه قابل‌ملاحظه‌ای را به بانک مرکزی ایالت‌های آفریقای غربی(BCEAO) پرداخت کرده است تا از این سرویس مالی پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد و این بانک خدمات یاد شده را در اختیار مشتریان خود بگذارد.

منبع: ایستنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.