راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام بانک برنده تبلیغات نوروزی صدا و سیما است؟

تا چند سال پیش بانک ها در روزهای پایانی سال برای جذب نقدینگی مردم، که حاصل گرفتن عیدی، پاداش و درسالهای اخیر نیز یارانه است، افتتاح حساب قرض الحسنه و بالا بردن موجودی با جوایز چشم گیر و همچنین سپرده های کوتاه مدت با سود جذاب تر را پیشنهاد می کردند اما امسال این تبلیغات از روشهای سنتی به نوین رسید و استفاده از دستگاه کارتخوان، تلفن بانک و اینترنت بانک نیز جوایز شیرینی همچون سفر به دور دنیا را پیشنهاد کرد.

سال 93 با تغییرات متفاوت تبلیغاتی از سوی بانک ها در رسانه ملی آغاز شد که شروع کننده آن بانک پارسیان بود. تبلیغاتی که در تعطیلات نوروزی قبل، میان و بعد از سریالهای شبکه های مختلف صداوسیما به کرات پخش شد تا مردم برای خرید با پول نقد، از دستگاه کارتخوان و یا اینترنت بانک و موبایل بانک استفاده کنند.

البته بانک پارسیان در تحقیقاتی که در سالهای قبل درباره تاثیر تبلیغات بر افزایش مشتری و جذب نقدینگی داشت به این نتیجه رسیده بود که بهترین تبلیغ رسانه ملی و سپس روزنامه هاست پس از فرصت تعطیلی روزنامه ها استفاده کرد، همچنین با توجه به عادت مردم به استفاده از کارت اعتباری به جای پول نقد و خریدهای ایام عید که حتی شامل خریدهای ساده از سوپرمارکت برای مایحتاج روزانه است این پیام را داد که با هر کارتی اما دستگاه کارتخوان پارسیان می توانند در قرعه کشی سفر دور دنیا شرکت کنند.

تبلیغات انبوه روزهای اول بانک پارسیان که بعضی اوقات یک در میان دیگر تبلیغات به بیننده ارائه می شد، دیگر بانک ها را هم به میدان آورد و در روزهای بعد نیز شاهد تبلیغات بانک های صادارت، انصار ، کشاورزی و…برای خریدهایی از طریق دستگاه کارت خوان، اینترنت بانک و موبایل بانک بودیم. شاید دیگر بانک ها که تعدادشان هم از تعداد انگشتان دست و پا فراتر رفته فکرش را نمی کردند که چگونه می توانند در ایام عید که مردم چه در مسافرت و چه در غیر مسافرت خریدهای زیادی انجام می دهند، اینگونه نقدینگی را روانه بانک هایشان کنند تا پس از تعطیلات موجودی شان افزایش یابد.

حال با توجه به اینکه بانک پارسیان بیشترین تبلیغات رسانه ملی را به خود اختصاص داده بود و راحترین کار که همان انتخاب دستگاه کارت خوان بانکش بود را با عنوان « همه دعودتید» معرفی کرد، به نظر می رسد که این مسابقه جذب نقدینگی را در ایام عید نوروز برنده شده باشد.

پیش از این بانک ملت که دیواندری سکان آن را داشت توانسته بود جذب مشتری اینترنتی و الکترونیک را به خود اختصاص دهد حال باید دید با حضورش در بانک پارسیان می تواند نوع دیگری از بانکداری نوین و جذب مشتری را تجربه کند.

منبع: تابناک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.