راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیف پول الکترونیکی سپاس تا پایان نیمه اول 93 راه اندازی می‌شود

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی از راه‌اندازی سامانه سپاس و یا کیف پول الکترونیکی تا پایان نیمه اول سال 93 خبر داد.

ناصر حکیمی از راه اندازی سامانه سپاس که مربوط به پرداخت‌های خرد است، خبر داد وگفت: مقررات عمومی سپاس به تایید رسیده و از اوایل سال ‌آینده کلید می خورد و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال 93 راه اندازی شود. (+)

حکیمی راه اندازی سامانه سپاس را اقدامی در راستای ایجاد کیف پول الکترونیکی عنوان و خاطرنشان کرد: در پی راه اندازی این سامانه مبادلات خرد مردم روی شبکه اینترنت و یا موبایل از طریق سپاس انجام می‌شود و در نتیجه مخاطراتی که در استفاده از کارت بانکی در شبکه اینترنت و موبایل برای پرداخت‌های خرد وجود دارد از بین می رود.

براساس این طرح پرداخت‌های ریز در سیستم حمل و نقل و مراکز خرده فروشی که شامل 500 الی 10 هزار تومان می‌باشد به صورت الکترونیکی انجام خواهدشد. (+)

Naser-Hakimi-way2pay-92-12-12

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی در ادامه برنامه دیگر بانک مرکزی را توسعه ابزارهای همراه در سیستم بانکی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه استفاده از ابزارها و گوشی‌های هوشمند در شبکه بانکی هستیم که نیازمند آماده سازی زیرساخت است.

حکیمی با بیان اینکه برنامه سال آینده بانک مرکزی ایجاد بستر و زیرساخت نقل و انتقال‌های خرد از طریق گوشی‌های تلفن همراه است، افزود: در واقع با این کار کیف پول خرد اینترنتی راه‌اندازی خواهد شد و تمرکز ما در سیستم بانکی در حوزه پرداخت و بانکداری، ارائه خدمات از این طریق است. (+)

.

انتقال کارت به کارت موبایلی ممنوع است

حکیمی با بیان این‌که اکنون انتقال کارت به کارت بین بانکی در شبکه موبایل ممنوع است تصریح کرد:‌دلیل این ممنوعیت ناامن بودن بستر موبایل است و انتقال وجه بین بانکی نیز در شرایط فعلی ریسک دارد اما بعضی بانک‌ها این ریسک را پذیرفته و به مشتریان چنین خدمتی را ارائه می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.