راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرایط استفاده از کارت بلیت الکترونیک در سال 93

هفته گذشته نظام یکپارچه بلیت الکترونیک شهر تهران با رای اعضای شورای شهر تهران تصویب شد. این لایحه با هدف توسعه و گسترش شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی تصویب شد.

در این لایحه برای کسانی که کارت بلیت الکترونیک را با مبالغ بیشتر شارژ می‌کنند تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است. بلیت‌های الکترونیک مبلغ‌دار 30 هزار تومانی از 10 درصد تخفیف، بلیت‌های 60 هزار تومانی 20 درصد و کارت بلیت‌های صد هزار تومانی از 30 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر تهران برای سال 93 بهای شارژ کارت‌های اعتباری مدت‌دار یک‌ساله ویژه استفاده در خطوط مترو 55 هزار تومان تعیین شد که تا سقف 80 هزار تومان برای مسافر قابل بهره‌برداری است. همچنین بهای شارژ کارت‌های اعتباری مدت‌دار یکساله ویژه استفاده از خطوط اتوبوسرانی، 80 هزار تومان تعیین شد. به طوری که سقف استفاده سالانه از کارتهای ویژه اتوبوس بیش از 120 هزار تومان نشود.

اعضای شورا بعد از بررسی‌های انجام شده تصمیم گرفتند برای تشویق مردم در استفاده از کارت‌های مشترک مترو و اتوبوس، امکان خرید کارت‌های سالانه با قیمت 120 هزار تومان و تا سقف استفاده 150 هزار تومان را تصویب کنند.

کارت‌های الکترونیک قابلیت استفاده از خدمات سایر پذیرندگان کارت بلیت الکترونیک شهر تهران از جمله پارکینگ های طبقاتی و پارکومترهای مکانیزه را خواهند داشت. شهروندان قادر خواهند بود به دفعات نامحدود و در هر نوبت تا سقف 50 هزار تومان کارت های خود را در مبادی مجاز شارژ کنند.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.