راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار رتبه‌بندی بانک‌ها توسط پژوهشکده پولی و بانکی

ولی اله سیف، در جلسه همفکری موضوعات اقتصاد مقاومتی و بررسی مشکلات بانک‌های خصوصی و دولتی از انتشار رتبه‌بندی بانک‌ها توسط پژوهشکده پولی و بانکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ولی‌اله سیف، در جلسه‌‌ای که با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مجموعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در شرایط حساس کنونی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار کرد: این اصول به بهترین شکل تدوین شده و همکاران ما تلاش می‌کنند در کوتاهترین زمان نحوه تحقق اهداف موردنظر را بررسی و عملیاتی کنند. تشکیل کارگروه مسوول در نظام بانکی تحقق اهداف موردنظر را سرعت می‌بخشد. دکتر سیف با اشاره به ضرورت حفظ آرامش در بازار اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد ما در این دوره، ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد بوده و خوشبختانه انتقادات نسبت به گذشته منطقی‌تر شده و ما نیز سعی می‌کنیم این انتقادات را با انجام کارشناسی‌های لازم مورد توجه و استفاده قرار دهیم.

.

انتشار رتبه‌بندی بانک‌ها توسط پژوهشکده پولی و بانکی

رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص انتقادات مطرح شده در رابطه با نرخ سود سپرده‌های بانکی عنوان کرد: توصیه من به بانک‌ها این است که اهتمام خود را بر ارتقای خدمت‌رسانی به مشتریان متمرکز کنند. وی از انتشار رتبه‌بندی بانک‌ها توسط پژوهشکده پولی و بانکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: البته در ابتدا اساس رتبه‌بندی، موضوعاتی از قبیل میزان سرمایه و سود‌آوری بانک‌ها خواهد بود. وی افزود: در ادامه بررسی‌ها عمیق‌تر شده و بانک‌ها بر اساس اصول اساسی‌تری مقایسه می‌شوند.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.