راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش راه پرداخت از همایش معرفی محصولات اینجنیکو در ایران

«امید» کلید واژه‌ای است که این روزها جلوه‌های مختلفی از آن را شاهد هستیم. از حضور نمایندگان 104 شرکت بزرگ فرانسوی در ایران گرفته تا همایش تخصصی معرفی محصولات شرکت اینجنیکودر ایران. آن‌هایی که دستی بر آتش دارند به خوبی می‌دانند اینجنیکو یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه راه‌کارهای بانکی و پرداختی چه در حوزه نرم‌افزار و چه در حوزه سخت‌افزار است. حضور چنین شرکت بزرگی در ایران برای معرفی محصولاتش حرف‌های زیادی در خودش دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

.

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-jmansor-rashti-ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30

منصور رشتی، رئیس هیات مدیره شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس (اینفوتک)

seyedreza-shayeste-sayancard-ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30

سیدرضا شایسته، مدیرعامل سابق شرکت سایان کارت

.

قضیه از چه قرار است؟

درست آخرین روز بهمن 92، هتل اسپیناس بلوار کشاورز، میزبان همایشی تخصصی با عنوان «همایش تخصصی معرفی محصولات شرکت اینجنیکو» بود. همایشی که شاید حاضرین در آن بیش از صد و پنجاه نفر هم نبودند، اما صد و پنجاه نفری که بیشتر مدیران و معاونین بانک‌ها و PSP هاو شرکت‌های فعال در این حوزه بودند. (+)

.

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-iingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-a ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-d

.

اینجنیکو در ایران

از این حرف‌ها که بگذریم اولین چیزی که از حضور اینجنیکو در ایران می‌توان متوجه شد، بازار بالقوه و نابی است که ایران دارد؛ بازاری که با باز شدن کوچکترین دریچه‌های امید به کشور، شرکتی به این عظمت فرصت را از دست نداده و با وجود تمام مشکلات، قصد دارد راه ورودش را به ایران بیش از پیش باز کند. نکته دیگری که نظرمان را به خودش جلب می‌کند بحث رقابت است؛ رقابت هم با شرکت‌های داخلی و هم با رقبای خارجی؛ اما یادمان باشد رقابت همیشه سازنده بوده؛ همین رقابت بود که اگر بانک‌های خصوصی در ایران قدم به سوی محصولات نوین بانکی بر نمی‌داشتند شاید هنوز هم بانک‌های دولتی به همان شیوه‌های قدیم به مردم خدمت ارائه می‌کردند؛ رقابتی که با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایش حالا همه از آن راضی هستند.حضور اینجنیکو در ایران را هم باید به فال نیک گرفت؛ صد البته که نباید حضور شرکت‌هایی همچون وریفون (Verifone)، هایپرکام (Hypercom)، کسل (Castle) و پکس (PAX) و خدماتی که هر کدام ارائه می‌کنند را نادیده بگیریم.

POS-Shipment-2012-way2pay-92-12-01

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30 ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-e

.

infotech-infotek-logo-way2pay-92-12-01اینفوتک، نماینده رسمی اینجنیکو

شرکت اینفوتک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف پرداخت الکترونیک، در حال حاضر نماینده رسمی شرکت اینجنیکو در ایران است. از همین رو همایش معرفی محصولات شرکت اینجنیکو در ایران با همکاری شرکت اینفوتک برگزار شد. به گفته مریم برادران، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس، با توجه به تحولات اخیر کشور در حوزه پرداخت و ایجاد ساز و کارهای شاپرک، پاسخ به نیازهای جدید در حوزه پرداخت الکترونیک از اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه جانبی آن بود. (نمایندگان رسمی پایانه‌های فروشگاهی در ایران را ببینید)

.

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-f

.

گرایش به سمت پرداخت‌های غیر تماسی است

مریم برادران در خصوص بازار پرداخت الکترونیک در دنیا می‌گوید:

«گرایش این بازار بیشتر به سمت پرداخت‌های غیر تماسی و کاربری آسان است. اینجنیکو اولین شرکتی است که دستگاه پرداخت غیرتماسی را درست کرد و امروز بیش از 5 میلیون دستگاه فعال دارد و دستگاه‌هایش مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی در زمینه پرداخت‌های غیر تماسی هستند.»

.

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-g

.

نقاط قوت اینجنیکو چیست؟

مسلما شرکتی مثل اینجنیکو که بیشترین تعداد دستگاه‌های پرداختی در دنیا را دارد نقات قوت بسیاری هم دارد؛ یکی از نقاط قوت اینجنیکو را می‌توان داشتن تجهیزات و راهکارهای مطابق با استانداردهای روز دنیا در حوزه پرداخت و قابلیت تطبیق با زیرساخت‌های مختلف در بیشتر بسترها را برشمرد. همچنین داشتن شبکه شرکای تجاری گسترده در سطح بین‌المللی و پشتیبانی فنی قوی یکی دیگر از ویژگی‌های اینجنیکو است.

.

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-h

.

کوروش خوانساری مدیر فروش اینجنیکو که در این همایش حضور داشت می‌گوید: «امنیت در اینجنیکو، مفهوم یا ویژگی تولید نیست؛ بلکه به عنوان قلب تجارت ما محسوب می‌شود و ما به عنوان عضوی از سازمان‌های بین‌المللی استاندارد در حوزه امنیت پرداخت PCISCC و EMV به همراه شرکای تجاری خود به شدت درگیر و متعهد به ریسک‌های مرتبط با امنیت در حوزه پرداخت برای مشتریانمان هستیم.»

.

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-m

.

همچنین مدیر بازاریابی اینجنیکو در حاشیه همایش اظهار داشت: «سالانه بیش از 8 درصد از درآمد خود را در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کند تا بتواند محصولات و راهکارهای امن و خلاقانه‌ای را به بازار جهانی عرضه کند.»

.

ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-c ingenico-infotec-POS-iran-way2pay-92-11-30-b

.

حضور چنین شرکت‌هایی در ایران از دو جهت امیدوار کننده است؛ اول اینکه با رقابتی‌تر شدن بازار داخل می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم؛ البته این به شرطی است که رقابت را با چالش اشتباه نگیریم. دوم اینکه با باز شدن درها به سمت ایران، ما هم می‌توانیم امیدوار باشیم که شرکت‌های داخلی محصولات خود را مخصوصا در حوزه‌های بانکداری متمرکز و بانکداری اسلامی به بازارهای بالقوه صادر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.