راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت کلید خورد

همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت امروز در هوای سرد زمستانی درحالی در برج میلاد برگزار می‌شود که میزبان جمع کثیری از بانک‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه است. از بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت حاضر در این همایش می‌توان به بانک آینده، توسن تکنو، بانک سامان، خدمات انفورماتیک، بانک توسعه تعاون، بانک قوامین، بانک پارسیان، بانک ایران زمین، مبنا کارت آریا، داده‌پردازی ایران، آسان پرداخت پرشین (آپ)، موسسه مالی و اعتباری عسکریه و … اشاره کرد. در ادامه با برنامه روز اول سومین همایش بیشتر آشنا می‌شوید.

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ساعت 8:30 با تلاوتی آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز می‌شود و سپس دکتر فرهاد نیلی رییس پژوهشکده پولی و بانکی و دبیر همایش گزارشی را درباره همایش ارائه می‌دهد. در ادامه دکتر ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سخنرانی خواهند پرداخت.

.

میزگرد نقشه راه بانکداری الکترونیک در چشم انداز 1400

در همایش امسال از نقشه راه 1400 بانک مرکزی رونمایی می‌شود و نقش بانک مرکزی و شبکه بانکی در آن تبیین می‌گردد. به همین منظور میزگردی در سالن اصلی همایش با حضور دکتر فرهاد نیلی، ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، علیرضا عسگری مارانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، محمد پاریزی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دکتر پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل بانک خاورمیانه برگزار خواهد شد و به تشریح ابعاد نقشه راه 1400 بانک مرکزی خواهند پرداخت.

.

‌سالن‌های جانبی میزبان نشست‌های متفاوت می‌شود

در سومین همایش به غیر از سالن اصلی در سالن‌های جانبی نیز نشست‌هایی برگزار می‌شود که این برنامه‌ها در بعضی مواقع از نظر زمانی با یکدیگر موازی می‌شوند اما برای اینکه شرکت کنندگان در همایش بتوانند در برنامه‌های مناسب با شغل و تحصیلات خود حضور داشته باشند، همایش‌های جانبی رنگ بندی شده‌اند. یکی از سخنرانی‌های جانبی نشست «مدیران بانکی در عصر فناوری» با حضور دکتر فرهاد نیلی، دکتر جلال رسول اف مدیرعام بانک آینده، ریچارد هندز مشاور صندوق بین المللی پول و دکتر امیر البدوی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است. نشست دیگر نشست «کیفیت سرویس و کارآیی سیستم‌های بین بانکی» با حضور دکتر محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن، دکتر علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت، دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی و دکتر محمدرضا رنجبر فلاح است. نشست‌های دیگری نیز در کنار این دو نشست برگزار می‌شود که عبارتند از نشست «بانکداری ابری»، «بانکداری همراه»، «استانداردها و چارچوب‌ها»، «بهره وری»، «محصولات و ابزارهای بانکی 1» و نشست «محصولات و ابزارهای بانکی 2» برگزار خواهد شد.

.

خدمات بانکی مستقل از مسیر، ابزار و بانک

یکی از دستاوردهای مورد انتظار در همایش بررسی روند ارائه خدمات بانکی مستقل از مسیر، ابزار و بانک است. به همین منظور میزگردی با عنوان « خدمات بانکی مستقل از مسیر، ابزار و بانک» با حضور ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، مهندس ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، علیرضا لگزایی نایب رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملت و مهندس احمد مرآت نیا معاون بانکداری الکترونیک و پشتیبانی بانک آینده است.

برگزاری این میزگردها نویددهنده این موضوع است که بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست‌گذار به افق‌های آینده و فناوری‌های نوین نیز توجه کرده است. میزگرد انتزاع خدمات بانکی از ابزار درباره این موضوع است که بانک‌ها باید بتوانند در ارائه زیرساخت‌ها با هم همکاری و در ارائه محصول با هم رقابت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.