راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت هدیه، خوب یا بد؟

کارت هدیه، شاید یکی از بیشترین کلیدواژه‌هایی باشد که این روزها شنیده‌ایم و در همه محافل چه سیاسی، چه اقتصادی و … راجع به آن بحث شده است. کارت هدیه‌هایی که مبالغشان مختلف است و به مناسبت‌های گوناگون ممکن است به دست هر یک از ما برسد. اما در این مطلب قصد ندارم به بحث‌های کارت‌های هدیه چند میلیونی و ماجراهای پیرامونش بپردازم، بلکه می‌خواهم رویکردی جدید در استفاده از این کارت‌ها را پیشنهاد بدهم و آن فعال کردن امکان انتقال وجه به موسسات خیریه است. جرقه این موضوع از آنجا پیش آمد که یکی از مخاطبان فیس‌بوک راه پرداخت به ما این پیشنهاد را داد و ما آن را بر روی صفحه فیس‌بوکمان به اشتراک گذاشتیم تا خوانندگان به بحث درباره آن بپردازند.

اکثر خوانندگان با این موضوع موافق بودند و نظرات گوناگونی را راجع به این موضوع داشتند، مثلا علی راجع به کارت‌های هدیه بانک سامان به ما گفت: «کارت‌های هدیه بانک سامان قابلیت برداشت وجه از همه خودپردازهای عضو شتاب را دارند».

حامد نیز در این رابطه گفت: «فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد. در حال حاضر، معمولا کمک‌های مردمی زیر مجموعه سرویس پرداخت تعریف می‌شود و می‌توان با وارد کردن مبلغ به صورت دستی، با تراکنش پرداخت قبض کمک را پرداخت کرد. البته این موسسات طرف قرارداد بانک‌ها هستند و پرداخت فقط به آنها مجاز است. در خصوص فروشگاه نیز در حال حاضر اکثر موسسات خیریه مثل محک درگاه پرداخت اینترنتی فعال دارند و می‌توانید با رمز دوم که از ATM گرفته می‌شود، پرداخت را انجام داد».

اما در انتها مریم؛ نظری متفاوت از همه ارائه می‌دهد و گفت: «به نظرم یک تحقیق بکنید که این کارت‌های هدیه چقدر هزینه دارد و در برابر چقدر مفید هستند؟ بعدش می‌توان فهمید که اضافه کردن کارکردهای بیشتر تا چه حد نه فقط برای مشتری‌ها بلکه برای بانک‌ها سودآور خواهد بود».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.