راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی: انتشار رتبه‌بندی بانک‌ها توسط بانک مرکزی

بانک مرکزی نوشت: رئیس کل بانک مرکزی از رتبه‌بندی بانک‌ها در آینده نزدیک خبر داد. ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها از جنبه‌های مختلف از جمله صورت‌های مالی رتبه بندی خواهند شد و بانک برتر را در خالص سرمایه یا پیاده سازی استاندارد‌های حاکمیت شرکتی معرفی خواهیم کرد. بانک مرکزی بر اساس یکسری استانداردها، بانک‌ها را رتبه بندی نموده و با این شیوه، به بازار و مشتریان علامت خواهد داد.

.

لزوم رقابت بانک‌ها در جهت جلب رضایت مشتری

سیف گفت: یکی از مثبت‌ترین رقابت‌ها‌ی بانکی، رقابت در جهت جلب رضایت مشتری است. هر بانکی که در این زمینه موفق‌تر عمل نماید، پیش‌زمینه‌های رشد و توسعه خود را فراهم آورده است و به اتکای آن می‌تواند برنامه‌های بلند‌مدت‌ خود را تدوین نماید.

.

تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، اولویت تسهیلات بانکی

سیف همچنین در تشرح سیاست‌های آتی بانک مرکزی گفت:‌ در حال حاضر به دلیل وجود شرایط رکود تورمی، ‌باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد و نمی‌توان به طور مطلق سیاست‌های انقباضی را دنبال کرد.

.

بانکداری خصوصی، تجربه‌ای موفق و ماندگار در کشور

سیف گفت: بانکداری خصوصی در کشور، تجربه موفقی است که باید از آن مراقبت شود و در همین راستا باید نسبت به آن چه که سبب تضعیف آن می‌شود، حساس بود. آنچه که ما باید به شدت نسبت به آن حساس باشیم، طرز تلقی و باور‌های عمومی از حرفه بانکداری به ویژه بانکداری خصوصی در جامعه است و در این راستا می‌بایست با دفاع منطقی و پاسخ درست به انتقادات موجود – که بعضا هم منطقی هستند- زمینه تصورات مثبت از بانک‌ها را در جامعه ایجاد کنیم.

منبع: بانک مرکزی (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.