راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی: حمایت بانک مرکزی از طرح‌های پژوهشی بانکداری الکترونیک

cbiبانک مرکزی نوشت: ولی‌اله سیف رییس کل بانک مرکزی در «همایش هم‌افزایی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در توسعه بانکداری مجازی» با اشاره به این که ایران نیز از پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک دور نمانده است، گفت: امروزه، مراودات شهروندان با شبکه بانکی عمدتاً‌ بر بستر خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات شکل گرفته است و بانکداری و پرداخت الکترونیکی، به عنوان رکن اساسی فعالیت‌های شبکه بانکی کشور شناخته می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی، بانکداری مجازی را متفاوت از بانکداری الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: بانکداری مجازی مفهومی است که در آن بانک به عنوان یک عضو، در فضای مجازی با دیگر افراد وارد تعامل می شود. تعامل در این منظر به معنی ارائه خدمات نیست بلکه بانک به عنوان یک واسطه مالی، در کلیت خود در این فضا، حضور مجازی دارد.

سیف در پایان سخنانش با اشاره به توانایی مراکز علمی، دانشگاهی و تولیدکنندگان تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی در حوزه بانکداری الکترونیک تاکید کرد: لازم است بانک مرکزی و بانک‌های کشور، حمایت از تولیدات داخلی و استقبال از طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رابطه با حوزه فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرارداده و به آن اهتمام جدی داشته باشند.

منبع: بانک مرکزی (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.