راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رایتلی صف نبند!

نوزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک موسوم به الکامپ 2013 از 14 الی 17 آذرماه 1392 با حضور 460 شرکت داخلی و 60 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار گردید. در کنار جدیدترین فنآوری‌ها و محصولات و راهکارهای مبتنی بر فنآوری اطلاعات، پدیده‌ای که به نظر می رسید از سال قبل هیچ تغییری نکرده است صف عریض و طویل بازدیدکنندگانی بود که زیر بارش برف و باران در معابر آب گرفته سطح نمایشگاه در مقابل غرفه خارجی رایتل برای دریافت سیم کارت‌های تخفیفی خود صف بسته بودند.

elecomp-way2pay-2013

مشاهده مکرر این پدیده در شرایطی که فرهنگ جامعه کسب و کار به سمتی حرکت کرده است که شرکت‌های ارائه کننده خدمات اعم از بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بیمه، داروخانه‌ها و غیره در تلاشند تا با بهره‌گیری از فنآوری نوین و بکارگیری ابزارهایی نظیر نصب دستگاه‌های نوبت دهی، بهبود مبلمان اداری و ایجاد فضایی خوشایند، فشارهای عصبی ناشی از انتظار در صف‌های طویل برای خدمت گیرندگان را حداقل از لحاظ بصری کاهش دهند، عجیب می نماید. به نظر می رسد رایتل از اولین حضور پررنگ خود در نمایشگاه تله‌کام 2012 تاکنون تدبیری برای این امر نیاندیشیده و همچنان قصد دارد آن را در رویدادهای آتی نیز تکرار کند.

آنچه در این ضمن موجب شگفتی است مانور تبلیغاتی گسترده رایتل حول این موضوع و انتشار تصاویر انتظار مشقت‌بار مردم در صف های طویل در وب سایت سازمانی این شرکت است که بوی مباهات از آن به مشام می‌رسد. این امر از شرکتی همچون رایتل که همواره در تبلیغات تجاری خود از ارتقاء کیفیت و تسهیل زندگی ایرانیان از طریق ارائه فنآوری نوین دم می زند و مشتری مداری و اخلاق را بعنوان ارزش‌های کلیدی خود معرفی می کند دور از انتظار است چرا که چنین وضعیتی در عمل تضاد و تناقض شدیدی را با این مفاهیم به ذهن متبادر می‌سازد.

ضعف ساختاری یا عطش تبلیغاتی؟

سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا برنامه‌ریزی طرح های ویژه نمایشگاهی رایتل مخصوصاً به شکلی صورت می گیرد تا شرایط تشکیل صف های اینچنینی فراهم شده و بعنوان ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت مغایر با ارزش‌های اخلاقی مورد ادعای این اپراتور است یا این پدیده نشانگر ضعف رایتل در خدمات رسانی به مشتریان و فقدان برنامه‌ریزی مؤثر و زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از رویدادهایی از این قبیل است؟ آیا امکان کنترل شرایط جوی در روزهای برگزاری الکامپ برای رایتل مقدور نبود تا بدینوسیله تسهیلات بیشتری را برای بازدیدکنندگان و علاقمندان به خود فراهم آورد؟

پاسخ به این سوالات هر چه که باشد، در دنیای پرتحول و رقابتی کسب و کار امروز، اصول مشتری مداری و رقابت حکم می کند خدمت رسانی به مشتریان در شرکت‌های بزرگ مخصوصاً آن دسته از شرکت ها که مدعی پیش قراولی فن‌آوری نوین در کشور هستند در اسرع وقت و به آسانترین شکل صورت گیرد.

way2pay-rightel-w2p-2013

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.