راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دو بانک، حرف‌های مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی را رد کردند

چندی پیش مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفته بود که انتقال سه وجهی بانک خاورمیانه، سرمایه و پست بانک فعال نیست. راه پرداخت نیز در گزارش «خاورمیانه، سرمایه و پست بانک خارج از گردونه انتقال سه وجهی» به این موضوع پرداخت. اما پس از انتشار این خبر بانک‌های خاورمیانه و سرمایه این خبر را تکذیب کردند و به اطلاع‌رسانی در این مورد پرداختند. در این میان تنها پست بانک است که هنوز موضع مشخصی در قبال انتقال سه وجهی نگرفته است و باید در روزهای آینده منتظر موضع‌گیری این بانک نیز باشیم. در ادامه تکذیبه‌های بانک خاورمیانه و سرمایه مبنی بر فعال بودن سرویس انتقال وجه سه طرفه آمده است:

.

انتقال سه وجهی در بانک خاورمیانه فعال است

انتقال سه وجهی خدمتی است که در آن دارنده کارت می‌تواند از خودپردازهای وابسته به شبکه شتاب، وجه مورد نظر خود را به صورت آنی به هر کارت دیگری انتقال دهد. این خدمت از اردیبهشت سال 1392 در بانک خاورمیانه عملیاتی شده است و مشتریان بدون درنظرگرفتن بانک‌های صادرکننده کارت‌ها، می‌توانند از خدمات انتقال وجه بین بانکی استفاده کنند. در برخی خبرها ذکر شده بود که بانک خاورمیانه تاکنون این خدمت را عملیاتی نکرده است که بدین وسیله به فعال بودن این خدمت تاکید می شود.

.

بهره‌مندی بانك سرمايه از سرويس انتقال وجه سه طرفه بين بانكی

پيرو انتشار مصاحبه رياست محترم اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی ج.ا.ا، مبنی بر اعلام اسامی بانك‌های فعال در زمينه تراكنش انتقال وجه سه طرفه بين بانكی و مستثنا نمودن سه بانك (از جمله بانك سرمايه) در خصوص عدم ارائه اين خدمت، به اطلاع كليه مشتريان گرامي می‌رساند بانك سرمايه سرويس مذكور را از اوايل ارديبهشت ماه سال جاری (7/2/92) راه اندازی و در شبكه شتاب، عملياتی نموده است كه قابل بهره برداری توسط مشتريان ارجمند می‌باشد. لذا بدين وسيله سخنان رئيس محترم اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی ج.ا.ا در اين خصوص مؤكداً تصحيح می‌گردد.

شايان ذكر است گزارش لازم مبني بر داير بودن سرويس فوق و درخواست تصحيح خبر مذكور به آن اداره محترم در بانك مركزی اعلام گرديده است.

منبع: بانک سرمایه، بانک خاورمیانه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.