راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه بیت‌کوین زندگی یک مرد را متحول کرد؟

چهار سال پیش، یعنی در سال ۲۰۰۹، کریستوفر کخ، روی پایان‌نامه‌اش که در مورد رمزنگاری بود کار می‌کرد، موضوع پایان‌نامه‌اش سبب شد که به صورت تصادفی با دنیای ناشناخته بیت‌کوین آشنا شود، نوع رمزنگاری در این سیستم مالی مورد پسند او قرار گرفت و او تصمیم گرفت، با مبلغ اندکی یعنی ۲۷ دلار، پنج هزار بیت‌کوین بخرد. نامزد کریستوفر وقتی متوجه قضیه شد، او را مسخره کرد که چرا روی یک چیز موهوم سرمایه‌گذاری کرده است، خود کریستوفر هم بعد از مدتی کاملا موضوع را فراموش کرد.

bitcoin1-way2pay-92-08-27

چهار سال از قضیه گذشت، تا اینکه اخبار مربوط به بیت‌کوین در رسانه‌های خیلی داغ شد و این مسئله باعث شد کریستوفر به یاد بیاورد که زمانی بیت‌کوین خریده بود، او دنبال پسورد خودش گشت و وقتی ماه آوریل ارزش سرمایه‌گذاری‌اش را چک کرد، متعجب شد، بیت‌کوین‌های او در آن زمان ۸۸۶ هزار دلار ارزش داشتند! او یک پنجم بیت‌کوین‌ها خود را فروخت تا با آن یک آپارتمان در «توین» در منطقه ثروتمندنشین اسلو بخرد! در حال حاضر ارزش‌ بیت‌کوین کریستوفر بیش از یک ملیون دلار است.

البته بیت‌کوین نوسان زیادی در ارزش دارد، مثلا در ابتدای ماه میلادی اکتبر به دنبال رخ دادن قضیه «راه ابریشم»، ارزش بیت‌کوین به ۳۰ دلار به ازای هر واحد سقوط کرد، اما بعد آن به تدریج ارزش خود را بازیافت و به ۱۹۷ دلار رسید.

منبع: یک پزشک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.