راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتقال درگاه پرداخت‌های‌ مجازی به شاپرک / خدمات اینترنتی بانک‌ها برقرار است

shaparakمدیرعامل شاپرک گفت: از آذر ماه سرویس‌های پرداخت و فروشگاه‌های مجازی که از درگاه‌ پرداخت بانک‌ها استفاده می‌کردند، به شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پرداخت شاپرک منتقل خواهد شد.

سامان قطبی با اشاره به انتقال همه پرداخت‌های اینترنتی از درگاه‌های بانکی به شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) اظهارداشت: درگاه‌‌های پرداخت‌های مجازی به شاپرک منتقل می‌شود و خدمات اینترنتی بانک‌ها همچنان برقرار است. بانکداری اینترنتی در بانک‌ها کماکان برقرار است اما سرویس‌های پرداخت و فروشگاه‌های مجازی که از درگاه‌های پرداخت‌های بانک‌ها استفاده می‌کردند، درگاه پرداخت آنها به شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پرداخت شاپرک منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شاپرک با بیان اینکه این نوع خدمات به صورت یکپارچه از طریق شاپرک انجام خواهد شد، تصریح کرد: بانکداری اینترنتی کماکان ادامه دارد اما فروشگاه‌های مجازی و سرویس‌های خرید و فروش که در محیط‌های مجازی از طریق اینترنت صورت می‌گرفت، یکپارچه از شبکه شاپرک انجام خواهد شد. قطبی در پاسخ به این سوال که آیا شاپرک ظرفیت پذیرش تراکنش‌های جدید را دارد، گفت: قطعا این ظرفیت وجود دارد زیرا در گذشته، ظرفیت‌سازی مناسبی در شاپرک انجام شده است. به گفته وی پس از اجرای این طرح میزان تراکنش‌های شاپرک حداکثر 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شاپرک تاکید کرد: سیستم‌های خودپرداز و خدمات اینترنتی بانک‌ها همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و شاپرک به آن بخش ورود نخواهد کرد؛ تنها فروشگاه‌های مجازی و کسانی که خدمات مجازی ارائه می‌دهند، خرید و فروش‌های آنها از طریق شاپرک انجام خواهد شد.

شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) شرکتی است از زیرمجموعه‌های نظارت بانک مرکزی که با هدف کنترل و نظارت در شبکه پرداخت کشور، ایجاد ساز و کار یکسان برای فعالیت شرکت‌ها، استانداردسازی خدمات قابل عرضه و هدایت به سمت استفاده بهینه از منابع راه‌اندازی شده است. هم‌اکنون حدود 12 شرکت خصوصی ارائه‌دهنده خدمات الکترونیکی در قالب سیستم شاپرک فعالیت می‌کنند. دایره فعالیت این سامانه، پایانه‌های فروشگاهی است که به زودی درگاه‌های خرید فروش‌های مجازی هم به حوزه فعالیت آن اضافه خواهد شد.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.