راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همایش بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی برگزار شد

همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی امروز با حضور جمعی از مسئولان پلیس فتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اساتید دانشگاه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با همت پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی و با حمایت انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی و دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای همایش بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی که با 100 دقیقه تاخیر شروع شد، دکتر قاضی مغربی رییس همایش درباره این همایش گفت: همایش بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی یک همایش علمی است، دیدگاه سیاسی ندارد و هدفش آشنا کردن مسئولان، متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه با هم است. وی در ادامه و با نگاهی انتقادی به وضعیت سایبری ایران ادامه داد: این همایش ادامه راه دو همایش دفاع سایبری و بررسی ابعاد زندگی دوم است. ما با تجربه دو همایش پیش به این نتیجه رسیدیم که در بین مسئولان در بحث اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیاز به همگرایی است.

در ادامه همایش سردار احمدی مقدم، دکتر سعید رضا عاملی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر علی اکبر جلالی و … سخنرانی داشتند که سخنرانی این اساتید گرمابخش سالن سرد اجلاس سران بود. دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت به جنبه‌های اقتصادی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ابزارهای نوین اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی عبارتند از: بانکداری الکترونیک، کارت اعتباری، امضای دیجیتال، پول دیجیتال و فروشگاه اینترنتی. وی در ادامه به آمار منتشر شده از سوی پلیس فتا درباره استفاده ایرانیان از اینترنت که نشان‌دهنده روند رو به رشد استفاده از خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک در کشور است، اشاره کرد و گفت: در ایران 45 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که بیشترین استفاده در مرتبه اول مربوط به جستجوی اطلاعات (41 درصد) و در رتبه دوم استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک (19 درصد) است. فروشگاه‌های اینترنتی (10 درصد) نیز یکی از مهمترین استفاده ایرانیان از اینترنت است.

همچنین قرار بود در این همایش دکتر محمد علوی وزیر اطلاعات و دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور داشته باشند که این مهم حاصل نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.