راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از ساختار DNA برای پرداخت‌های خرد و کلان موبایلی

اپراتور سیار فنلاند اعلام کرد با استفاده از ساختار DNA به نام Täpäkkä، می‌توان پرداخت‌های خرد و کلان موبایلی را از طریق موبایل انجام داد و با این کار می‌توان فرآیندی جدید در پرداخت‌های موبایلی ایجاد کرد.

با استفاده از این فرآیند می‌توان همچون روال کار NFC از قطعه برچسبی برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده کرد یا شیوه‌ای مجزا را همچون مسترکارتی مختص به فرد را به کار برد. دی‌ان‌ای جدید Täpäkkä قابلیت ابداع فناوری را دارد که شیوه‌های پرداخت نقدی قطعا کنار گذاشته خواهد شد و با حمایت از این شیوه، تمامی تجهیزات پرداخت امکان بهره‌برداری از این شیوه نوین پرداختی را خواهند داشت. شیوه پرداخت به صورت NFC این امکان را می‌دهد تا با الصاق برچسبی بر روی گوشی امکان نقل و انتقال اطلاعات مهیا شود و کاربران بتوانند برای خرید‌های خرد خود که مجموعا کمتر از 25 یورو می‌شود از این فناوری استفاده کنند.

بسیاری از فروشندگان معتفدند که استفاده از این فناوری و البته به شکل مستر کارت با توجه به اینکه امنیت بالاتری دارد می‌تواند در 30 میلیون نقطه فروش جهان به کار آید. بسیاری از بانک‌ها با استفاده از این فناوری قابلیت توسعه خدمات خود برای مشتریان‌شان را دارند و این امکان را به آن‌ها می‌دهند تا در هر شرایطی و در هرنقطه‌ای که نیاز به تراکنش‌های مالی داشته باشند با استفاده از اعتبار ویژه خود این کار را انجام دهند. با استفاده از این تکنولوژی احراز هویت به راحتی صورت می‌گیرد و بعد از انجام تراکنش‌ها با توجه به خاصیت دی‌ان‌ای کسی نمی‌تواند منکر انجام تراکنش شود.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.